Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Kevés olyan magyar van, akinek a Közgép neve nem mond semmit. Hamarosan ez mind több emberre lesz igaz.
Közzétették Simicska Lajos egykori cégének, a Középnek a 2018-as eredményeit. A cég ma már a Szijj László-féle Duna Aszfalt tulajdonában van, amelynek eredményeiről ide kattintva tájékozódhat.
A Közgép 2013-ban, amikor még szent volt a béke Simicska és Orbán Viktor miniszterelnök között, több mint 84 milliárdos árbevételt ért el. Tavaly ez 1 milliárdra csökkent, amelyből mindössze 30 millió forintnyi nyereséget sikerült termelni. Ennek nagy részét az eredménytartalékba helyezik, amely így 8,092 milliárd forintra nő. Ugyanakkor ez sem marad sokáig a cégben, a közzétett tájékoztató szerint ugyanis pontosan ennyi, 8,092 milliárd forintnyi osztalék kifizetését javasolják.
Érdekesség, hogy az árbevétel nemcsak a 6 évvel ezelőttihez képest elenyésző – akkor több mint 3 milliárd volt a nyereség -, de 2017-ben is volt még 4,9 milliárdos árbevétele és 678 milliós adózott eredménye a Közgépnek.
Mindezt úgy, hogy összesen 84-en dolgoztak a cégben, miközben az azt megelőző két év átlaga 248 volt. Igaz, 2017-hez képest 4-el többen dolgoztak a Közgépben, ami meg is dobta a bérköltséget: az ugyanis 615 millióról 638 millióra nőtt.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.