Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Mivel a nyugati cégek nem tolonganak a lehetőségért, sok cseh cég lehet érintett a paksi bővítésben. Ezekről is beszélhetett nemrég Orbán és a cseh elnök Milos Zeman. A cégek között érintettek lehetnek orosz és Mészáros-hátterűek is. A 40 százalékos magyar beszállítói részvétel egyre kevésbé valószínű.
Tovább nőhet az orosz beszállítók aránya a paksi bővítésben, ha a kormány úgy dönt, a Skoda JS nevű cseh cég is szállíthat a működtetéshez szükséges berendezéseket, alkatrészeket, írja a Népszava. A cég ugyanis orosz tulajdonban van, a a Gazprom Bank érdekeltsége, és Paks I.-nél is dolgozik már.
A paksi beruházásokról Orbán Viktor tárgyalt a Milos Zeman cseh elnökkel május 15-én, és szóba került a Skoda JS is – a találkozón Süli János paksi bővítésért felelős miniszter és Karel Havlicek cseh ipari és kereskedelmi miniszter is jelen volt. Részese lehet a bővítésnek a Vitkovice Machinery Group nevű cseh cég is, és jó eséllyel áll rajtvonalhoz a Královopolska Ria nevű cég is, amelyben 2017-ben szerzett 51 százalékos tulajdonrészt Mészáros Lőrinc. (A paksi bővítést 2014-ben iktatták törvénybe.) A lap úgy tudja, akár 10-15 cseh cég is kaphat megbízást, mert a nyugati cégek nem tolonganak a lehetőségért.
Így 70-80 százalék is lehet a beruházásban részt vevő orosz cégek aránya, pedig 2014-ben még 40 százalékos magyar beszállítói részvételt ígért a kormány.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?