Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hiába vitték tőzsdére a cég részvényét, annak értéke folyamatosan csökken.
Veszteségben úsznak a megosztáson alapuló üzleti modellt követő cégek. Az amerikai WeWork például krónikusan veszteséges, senki nem tudja megmondani, mikor várható tőle profit, a kezdeti befektetők tőzsde bevezetés révén szeretnének haszonhoz jutni. A cég nem egyszerűen ingatlant kínál rövidebb vagy hosszabb időre, hanem dizájnt és életérzést is.
2020-ra tervezi tőzsde bevezetését a 2008-ban San Franciscóban indult startup, a rövid távra kiadott magánlakásokat globális hálózatba fűző Airbnb.
A megosztáson alapuló gazdaság másik emblematikus cége, az Uber részvénye csak szenved a tőzsdei premier óta. A bevezetési árfolyam idén májusban 45 dollár volt, ám a kurzus azóta szinte folyamatosan csökken, és már 33 dollár alatt jár.
A munkavállalói státus végképp ellehetetleníti a megosztáson alapuló gazdaság üzleti modelljét, ami azon alapul, hogy a szolgáltatást végzők a maguk idejét beosztva, önállóan tevékenykedő egyéni vállalkozók. A modell bírálói szerint azonban ebben rejlik a csapda, mert ezzel a digitális platformot működtető startup számos költséget a vele szerződőre terhel. Ha viszont a sofőrök és ételkiszállítók munkavállalók, akkor e terheket az alkalmazójuknak kell állnia, ők pedig jogosultak túlórapénzre, fizetett szabadságra, és sztrájkjoguk is van. (A munkásosztály megosztása című, erről szóló véleménycikkünket itt olvashatják.)
További részletek az e heti HVG-ben.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.