Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Hétfőn Nagy-Britanniába érkeznek a két hete csődbe ment Thomas Cook utazási iroda brit utasainak hazaszállítására bérelt utolsó repülőjáratok.
A brit polgári repülésügyi hatóság (CAA), amely a hazaszállítási műveletet szervezte, vasárnap közölte: a Matterhorn-művelet nevű - a Thomas Cook súlyosbodó pénzügyi helyzetének híreire már korábban kidolgozott - készenléti terv két hetében eddig 140 718 utas térhetett vissza Nagy-Britanniába 679 bérelt járattal. A repülésügyi hatóság tájékoztatása szerint a művelet zárásaként vasárnapra tervezett 24 járattal nagyjából további 4800 utas tér haza; az utolsó gépek várhatóan hétfő hajnalban szállnak le Nagy-Britanniában.
A Thomas Cook csődjének szeptember végi bejelentése idején csaknem 150 ezer brit utas tartózkodott külföldi üdülőhelyeken az utazási iroda szervezésében. Mivel a cég azonos nevű saját nagy-britanniai légitársasága is beszüntette tevékenységét, a brit kormány megbízásából a CAA bérelt repülőgépekkel gyakorlatilag légihidat létesített az utasok hazaszállítására.
A CAA vasárnapi tájékoztatása szerint a hazaszállított brit utasok hozzávetőleg 94 százaléka abban az időpontban indult vissza Nagy-Britanniába, amikor a Thomas Cooknál lefoglalt üdülése egyébként is véget ért volna. Az 1841-ben Thomas Cook üzletember által alapított cég világszerte 22 ezer, Nagy-Britanniában 9 ezer alkalmazottat foglalkoztatott, és 94 repülőgépből álló saját nagy-britanniai légitársasága is volt. A cég hónapok óta pénzügyi nehézségekkel küszködött; a március 31-én zárult fél évről 1,5 milliárd font (560 milliárd forint) adózás előtti veszteséget jelentett.
A brit repülésügyi hatóság a továbbiakban a jövőbeni időpontokra brit utasok által lefoglalt, a Thomas Cook csődje miatt törölt 360 ezer külföldi üdülés befizetőinek kártalanítására összpontosítja figyelmét. Ez azokra az utakra vonatkozik, amelyek a brit kormány által kidolgozott, a CAA által felügyelt pénzügyi védőmechanizmus (ATOL) hatálya alá esnek. A hétfőn záruló hazaszállítási légihíd Nagy-Britannia történetének eddigi legnagyobb ilyen jellegű békeidőbeli művelete.
A Thomas Cook brit utasainak hazaszállítása a brit kormány becslése szerint 100 millió fontba (több mint 37 milliárd forintba) került, kétszer annyiba, mint a Monarch brit légitársaság csődje után végrehajtott hasonló művelet.
A Monarch 2017 októberében ment csődbe, 110 ezer utast külföldön hagyva. Az ő hazaszállításuk volt a mostani akcióig a legnagyobb ilyen művelet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.