A koronavírus-járvány hatására 44 százalékkal csökkentek az eladásaik. Rágyúrnának az online értékesítésre.
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Világszerte 1000-1200 üzletét zárja be a Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex, miután
február 1. és április 30. között 44 százalékkal, 3,3 milliárd euróra csökkentek az eladásai. A cég az első üzleti negyedév végén 409 millió eurós nettó veszteséget jelentett. (Itt azért érdemes megjegyezni, hogy a tavalyi első félévben 1,5 milliárd eurós nyereséget könyvelhettek el – a szerk)
A bezárás – írja a The Guardian – többnyire a kisebb üzleteket érinti, többségük Ázsiában és Európában található. Arról nincs hír, hogy a cég magyarországi boltjaira hatással lesz-e a döntés.
A cég azt közölte, hogy „a munkavállalói létszám stabil marad”, mivel azoknak, akiknek az állása megszűnik a bezáró üzletekben, más területeken kínálnak munkát. Elsősorban az online üzletágukban.
Ez a terület jól teljesített a járvány ideje alatt is: az előző év azonos időszakához képest 50 százalékkal emelkedtek a webshopos eladások. A tervek szerint 2022-re az online a teljes forgalom negyedét teszi majd ki – az előző pénzügyi évben 19 százalék volt ez az arány –, a nagyobb üzleteket pedig az online eladások központjaivá kívánják fejleszteni.
A bezárások után az Inditex-márkák üzleteinek száma 7412-ről 6700-6900-ra csökken. Ebben már benne van az a 450 új bolt is, amit a közeljövőben nyit meg a cég.
Az Inditexhez tartozik többek között a Massimo Dutti, a Bershka, a Pull&Bear és a Stradivarius márka is. A veszteségeket elsősorban nem a Zarán keresztül szenvedte el a vállalat.