Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Uniós pénzekre pályázhatnak a divat- és dizájnipari vállalkozások.
7 milliárd forintos keretösszeggel új pályázat jelent meg a divat- és dizájnipari vállalkozások versenyképességét növelő fejlesztések támogatására a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) keretében – mondta Rákossy Balázs, európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkár az MTI-nek.
A program keretében a tervek szerint több mint kétszáz mikro-, kis- és középvállalkozás nyerhet el támogatást. A dizájn- és divatipari cégek 5 és 150 millió forint közötti összegre pályázhatnak, amit technológiai fejlesztésre, bérköltség-támogatásra, iparjogvédelmi tanácsadásra és marketing tevékenységre fordíthatnak. A konstrukció ismét feltételesen visszatérítendő támogatási formát alkalmaz, azaz a pályázó eredményeitől függően akár vissza nem térítendő támogatássá válhat a teljes összeg.
Októberben az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Magyar Divat & Design Ügynökséggel (MDDÜ) közösen jelentette be, hogy kidolgoz egy 10 milliárd forint keretösszegű támogatási rendszert az ágazat számára. Őszre ígérték a részleteket, de már akkor jelezték, hogy 5–150 millió forint közötti támogatás érhető majd el.
A "Divat és Dizájnipari mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása" című pályázatra a támogatási kérelmeket 2021. január 5-én 9 órától lehet majd benyújtani.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.