Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Úgy vettük a luxustermékeket a válság alatt, mintha nem lett volna holnap

A 72 éves Bernard Arnault dörzsölheti a kezét, mert az LVMH bruttó profitja 44 százalékkal magasabb mint 2019-ben volt – írja a párizsi Les Échos.

  • Lengyel Miklós Lengyel Miklós
  • +${remainingCount} szerző
Úgy vettük a luxustermékeket a válság alatt, mintha nem lett volna holnap

28,7 milliárd eurós üzleti forgalmat produkált az első félévben a francia luxuscég, amelyhez a Louis Vuitton vagy a Christian Dior is tartozik. Ez 53 százalékos növekedést jelent a tavalyi forgalomhoz képest, és 11 százalékot 2019-hez viszonyítva.

Még jobban mutat a bruttó profit, amely 7,6 milliárd eurót ért el. Ez pedig 44 százalékkal magasabb, mint 2019-ben és 4,6-szorosa a 2020-as eredménynek. A nettó profit értéke majdnem 5,3 milliárd euro, ez tízszerese a tavalyinak, és 62 százalékkal több, mint 2019-ben. Vagyis a pandémia nem küldte padlóra a francia luxuscéget noha tavaly sokan tartottak ettől, mert a vírusválság miatt az emberek visszafogták kiadásaikat.

Bernard Arnault lenyelte a Tiffanyt

A New York-i cég megvásárlása nem ment könnyen, de végül is az eredmények igazolták Arnault-t, aki üzleti karrierjét New Yorkban kezdte, így jól ismerte a Tiffanyt. Az ékszereket árusító cég kiválóan teljesített az első félévben – hála elsősorban a remek eladásoknak Kínában.

A szakértők kiemelik, hogy az LVMH globális politikájának köszönheti sikereit, hiszen Európa gyengélkedett a vírusválság miatt, de Kelet-Ázsia és Észak-Amerika továbbra is vásárolta a luxuscikkeket – a pandémia ellenére is.

Nem csoda, hogy Bernard Arnault, Európa leggazdagabb embere, elégedett: "Kiváló első félévünk volt, mert most arathattuk le a termését annak, hogy folyamatosan beruháztunk és újítottunk a vírusválság idején is. A kreativitás, a kiváló minőség és termékeink tartóssága eredményezte azt, hogy le tudtuk küzdeni a globális válság hatásait. Két fő eseménye volt az első félévnek: megszereztük a Tiffanyt és újra megnyitottuk a Samaritaine áruházat Párizsban. Az LVMH jó pozícióban van ahhoz, hogy az újraindulás során megőrizze vezető helyét a világ luxusiparában."

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.