Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az üzleti forgalomnak megfelelő leszállópályákat pedig tucatnyi helyen hoznának létre.
A kormány célja, hogy Magyarország a régióban a legfejlettebb szállítási infrastruktúrával rendelkezzen és maximálisan kihasználja a földrajzi fekvéséből származó adottságait – mondta az MTI szerint Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára a Kelet-Európai Intermodális Konferencián Budapesten.
Magyar Levente beszélt arról is, hogy a kormány asztalán van egy átfogó repülőtér-fejlesztési stratégia, melynek fontos eleme a légi áruszállítás földi kiszolgáló elemeinek bővítése.
Az államtitkár szerint az a cél, hogy minden jelentősebb magyarországi város elérhető legyen üzleti gépek számára.
Az 5-8 éves fejlesztési terv eredményeként a mostani egy helyett 4-5 komolyabb repülőtere lesz az országnak, üzleti forgalom bonyolítására alkalmas leszállópályákat pedig tucatnyi helyen hoznak létre – mondta.
„Nem kell mindenhova nagygépes kapacitású repülőtér, de Nyíregyházának kell egy tisztességes, másfél kilométer hosszú kifutópályájú repülőtér, hogy ha üzleti partnerek érkeznek, például a fejlesztés alatt álló záhonyi térségbe, akkor ne kelljen Budapestről, vagy Debrecenből autózniuk” – mondta még az államtitkár a konferencián.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.