Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A közmédia üzemeltetője 3 évre kötné a szerződést, évi legalább 2,3 milliárd forint bevételt vár el legalább. Ezt a feladatot az elmúlt öt évben a Mészáros Lőrinc-közeli Atmedia végezte.
A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) nyílt közbeszerzést írt ki a közmédia reklámfelületeinek értékesítésére 2023. január 1-től kezdődően. A február 15-i Közbeszerzési Értesítő szerint a szerződést 36 hónapra kötnék, a jelentkezési határidő március 11-e. A feladat az MTVA kezelésében álló összes tévé- és rádiócsatorna és az online portálok hirdetési felületeire, valamint a közösségi médiás oldalakon elhelyezett reklámokra vonatkozik, de az MTVA fenntartja a jogot, hogy a felületek 30 százalékát közvetlenül maga értékesítse.
A tender kiköti, hogy az MTVA évi legalább nettó 2,3 milliárd forint bevételt vár el a szolgáltatásból, az ügynökségi és egyéb kedvezmények levonása után (úgynevezett net-net-net bevétel). A közmédia 2020-as pénzügyi jelentése szerint a teljes reklámbevétel abban az évben 4,3 milliárd forint, 2019-ben pedig 5 milliárd forint volt.
A hirdetésértékesítési feladatokon kívül a nyertes feladata lesz az értékesítési stratégia kidolgozása, az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a politikai reklámok kezelése, a szponzorációs együttműködések lebonyolítása és a rádióreklámok gyártása is. A tenderen az ár 62-es súlyszámmal esik latba, míg a vállalt éves összbevétel mértéke 50-es, az önreklámra és a barterre biztosított felületek mennyisége 4-4-es, a szakemberek többlettapasztalata pedig 3-as súlyszámmal számít be.
Az MTVA legutóbb 2019-ben írt ki közbeszerzést ezekre a feladatokra, az akkor meghívásos tenderre egyedül a Mészáros Lőrinchez és Vida Józsefhez köthető Atmedia értékesítőházhoz tartozó Media Services Companyt (MSC) hívták meg (az MSC azóta teljesen beolvadt az Atmediába). A cég 2016-ban a Krskó Tibor tulajdonában lévő HGY Investtől vásárolta meg az MSC-t, amely korábban is kezelte az MTVA hirdetésértékesítéséhez kapcsolódó feladatokat.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.