Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Drága az olaj, drágul az üzemanyag, ami a légitársaságok kiadásainak egyik legnagyobb szelete.
Az elmúlt hetekben az olaj ára 14 éves csúcsra emelkedett, amely rekordmagas üzemanyagárakat eredményezett. Ezt a nyomást kezdik érezni a légitársaságok is. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) repülőgép-üzemanyag árfigyelője szerint az üzemanyag ára márciusban 19,5 százalékkal magasabb, mint egy hónappal ezelőtt, éves bázison pedig 82,5 százalékos a növekmény – idézi a Simple Flying szaklapot a Napi.hu.
Míg egyes cégek, mint például az American Airlines, úgy vélik, hogy az emelkedő üzemanyagárak nem lesznek hosszú távú hatással az iparágra, mások, mint például a Delta Air Lines, magasabb viteldíjakra számítanak.
Az üzemanyag a légitársaságok összes kiadásának 22-38 százalékát teszi ki. A munkaerővel együtt ez a legnagyobb tétel.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Az Irán elleni példátlan amerikai katonai támadás és Teherán visszafogott válasza után Donald Trump elérkezettnek látta az időt a tűzszünetre, és akaratát érvényesíteni is tudta az iszlám köztársasággal és Izraellel szemben. De hogy elfajul-e a konfliktus, attól is függ, mekkora kár érte a nukleáris programot.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Van köztük olyan, amelyik az űrruhák fejlesztését segíti, de olyan is, aminek eredményét az űrbéli növénytermesztésben lehet majd hasznosítani.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített.
Bár több településen is érdeklődéssel vizsgálják a törvényt, hasznosságát és kockázatait illetően változatlanul vannak aggályaik.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
A közlekedési miniszter szerint a kormány és a felügyelet hibázott a 2000-es évek elején, meg kell várni a bírósági folyamat végét, de amúgy a kormánynak még dolga lehet az üggyel.