Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nem a 2021-es volt a Mediaworks legerősebb éve, de így is növelni tudta a nyereségét a pénzügyi műveleteinek köszönhetően.
A 2020-as 1,78-ról 2021-re 1,97 milliárd forintra növelte az adózott eredményét a Mediaworks. A Fidesz-barát médiahálózat központi cége – benne az Origóval, a Magyar Nemzettel, a Mandinerrel, a Nemzeti Sporttal, a Metropollal, a Borssal, a 888.hu-val, a Világgazdasággal és megyei napilapokkal – mindezt úgy érte el, hogy az üzemi tevékenysége 211 ezer forint mínusszal zárta 2021-et. Azért lehetett mégis nyereséges, mert a pénzügyi műveletek között, azon belül is a „pénzügyi műveletek egyéb bevételei” soron megjelent egy 3,87 milliárd forintos bevétel.
Ettől függetlenül a céget vezető kuratórium úgy döntött, hogy ezúttal nem fizetnek ki osztalékot.
Ennél volt már nagyobb profitja is a Mediaworksnek, 2019-et 5,16 milliárd, 2018-at pedig 3,24 milliárd forint adózott eredménnyel zárta.
Az éves beszámolóból az is kiderült, hogy leépítések történtek a cégnél: egy év alatt 2129-ről 1929-re csökkent a dolgozói létszám.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.