Két eljárást is indított a közlekedési hatóság a Ferihegyen éjszakázó utasok ügyében

Azt ígérik, feltárják az összes szóba jöhető érintett felelősségét.

  • hvg.hu hvg.hu
Két eljárást is indított a közlekedési hatóság a Ferihegyen éjszakázó utasok ügyében

Vasárnap közel kétszáz utas volt kénytelen a Ferihegyen éjszakázni, mert a gépeik késve érkeztek, addigra a földi kiszolgálók már hazamentek, és nem volt, ki kipakolja a feladott poggyászokat. Segítséget, felvilágosítást sem kaptak.

A Technológiai és Ipari Minisztérium szerdai közleménye szerint a minisztériumon belül működő közlekedési hatóság nem hagyja annyiban a magukra hagyott utasok reptéri éjszakáztatását, és két különálló eljárásban vizsgálja az összes szóba jöhető érintett felelősségét a történtekben. Arra is rákérdeznek, miként haladhatta meg a mélyalvási időszakra előírt limitet az éjjel landoló repülőgépek száma. A két eljárásban a hatályos rendelkezések szerint több millió forintos bírságok szabhatók ki.

Elérte Budapestet az európai reptérkáosz, de itt az extraprofitadó is okozhat kellemetlen meglepetéseket

Járattörlések, több órás késések, kígyózó sorok - komoly gondokat okozott a nagyobb európai repülőtereken a koronavírus utáni újraindulás. Miközben egyre többen akarnak utazni, a repülőtéri kiszolgáló cégek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal küzdenek. Ferihegyen a késésekkel és a növekvő utasforgalommal egyelőre meg tudnak birkózni, de a külföldi problémák az ide utazók életét is megkeseríthetik.

A hatóság hivatalból indított eljárásában adatszolgáltatásra szólítja fel a földi kiszolgálót – ez itt a Menzies Aviation Hungary Kft. volt –, amely kiadott engedélye alapján köteles bizonyítani, elegendő erőforrás áll rendelkezésére ahhoz, hogy a légitársaságokat szerződés szerint ki tudja szolgálni. A cég mellett a reptér üzemeltetőjének és a légitársaságnak is nyilatkoznia kell arról, milyen formában és mikor értesültek a járatkésésről. A 60 napos határidővel zajló teljes eljárás a törvényi előírások és a fokozatosság elve alapján nem zárulhat pusztán figyelmeztetéssel. A feltárt mulasztás tehát már első körben bírsággal szankcionálható.

A hatóság egy önálló eljárásban keres választ arra, hogy a repülőtér forgalma hogyan haladhatta meg a mélyalvási időszakban megengedett szintet. A szintén 60 napos ügyintézési határidő mellett itt is 100 millió forintos a jogszabályi bírságplafon.