Bejelentette a Gazprom, hogy idén nem fizet osztalékot, majd földbe állt a részvényárfolyama

A bejelentésre a Gazprom részvényára a moszkvai tőzsde csütörtöki kereskedésében zuhant, 11 órakor 27 százalékkal, 217,97 rubelre (1 rubel=7,24 forint) esett, utoljára május végén jegyezték ilyen alacsonyan.

  • MTI MTI
Bejelentette a Gazprom, hogy idén nem fizet osztalékot, majd földbe állt a részvényárfolyama

Nem fizet osztalékot a Gazprom orosz gázipari cég a tavalyi teljesítménye alapján az éves közgyűlés döntése szerint. A bejelentésre a Gazprom részvényára a moszkvai tőzsde csütörtöki kereskedésében zuhant, 11 órakor 27 százalékkal, 217,97 rubelre (1 rubel=7,24 forint) esett, utoljára május végén jegyezték ilyen alacsonyan.

Korábban a Gazprom igazgatósága részvényenként 52,53 rubel osztalék kifizetését javasolta 2021-re. Ez azt jelentette volna, hogy 1244 milliárd rubelt fordítottak volna osztalékfizetésre, ami a csoport tavalyi nettó nyereségének mintegy a fele. Ez a szám rekordnak számított volna mind a Gazprom, mind az orosz állami vállalatok esetében.

A Gazprom az eddigi legnagyobb osztalékot 2018-ban fizette ki, részvényenként 16,61 rubelt. 2020-ban a kifizetések részvényenként 12,55 rubelt tettek ki.

Tavaly története legjobb pénzügyi eredményét érte el, és ennek alapján rekordosztalék kifizetését tervezte a Gazprom. A holding IFRS szerinti tavalyi adózott eredménye elérte a 2093 milliárd rubelt. Famil Szadigov, a Gazprom menedzsment testületének elnökhelyettese azt mondta, hogy a cég számára most inkább prioritást jelent a beruházási program végrehajtása, ezen belül az országon belüli gázellátás helyzetének a javítása, a közelgő télre való felkészülés és a megemelt adók befizetése.

Az orosz szövetségi vagyonkezelő ügynökség a Gazprom részvényeinek 38,37 százalékával, az állami tulajdonú Rosznyeftyegaz 10,97 százalékával, a Roszgazifikacija pedig 0,89 százalékkal rendelkezik, ezzel az állami tulajdon nagysága 50,23 százalék.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.