A cég, amelynél mindig tudni kell a választ arra, hogy mit ebédeltünk

Tudhat bármilyen sokat egy chatrobot, de ha nem tud válaszolni az ügyfelek vicceskedő kérdéseire, akkor sosem fogja elérni a valódi célját.

  • hvg.hu hvg.hu
A cég, amelynél mindig tudni kell a választ arra, hogy mit ebédeltünk

Egyre több cég használja a chatbotokat, leginkább az ügyfélszolgálatuk automatizálására. Kitalálni azonban, hogy egy adott cégnek mire van szüksége, távolról sem egyszerű. Ott van mindjárt az első és legalapvetőbb kérdés: tegezzék-e vagy magázzák az ügyfeleket. És ez tényleg csak a kezdet, innen az utak csak egyre szerteágazóbbak. Hiszen míg egy fodrásznál például a robotnak nem árt időpontfoglalást intéznie, egy banknál azt kell megmondania, hol talál az ügyfél ATM-et.

Ez a szakmai rész. Ám mint Deliága Ákos, a Talk-A-Bot CEO-ja és társalapítója hozzáteszi, „a chatbotoknál egy érdekes tapasztalat, hogy elkészíthetünk bármilyen menő rendszerintegrációt, háttérfunkciót, de ha nem tudja arra a kérdésre a választ, hogy mit ebédelt a kérdező, vagy milyen az időjárás, akkor csípőből lehülyézik”.

A végső cél ugyanis az, hogy a felhasználó úgy érezze: beszélget a rendszerrel. Még akkor is, ha egyértelműsítik a számára, hogy ez egy chatrobot.

A Magasfeszültség című, a hvg.hu és az Európai Beruházási Bank együttműködésében készülő videósorozatunkban húsz olyan magyarországi céget mutatunk be, amely sikerrel vette az elmúlt időszak akadályait: képesek voltak reagálni a járvány okozta új helyzetre, innovatív megoldásokkal találták meg a kiutat a munkaerőhiányra vagy tűntek ki valamilyen egyedi megoldással.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek