Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A Tesco vezérigazgatója szerint nem is lehet extraprofitról beszélni a kiskereskedelemben.
Tavaly kb. 5 milliárd forint volt az eredményünk, csak az idén fizetendő extraprofitadó kb. 21 milliárd, ezenfelül az árstoppal eddig közel 7 milliárd forintot adtunk át eddig a családoknak – mondta a Portfoliónak Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
Pálinkás azt is elmondta a lapnak, hogy a szektor mutatói alapján nem lehet beszélni extraprofitról. Globálisan a kiskereskedelem profitja átlagban 2-5 százalék körül van a forgalomhoz mérten – tette hozzá.
A rezsicsökkentés csökkentése is komolyan érinti a Tescót. Pálinkás azt mondta, az energiaköltségeken számottevően faragni nem tudnak, ennek ellenére nem tervezik a nyitvatartás csökkentését, ehelyett modernizációt, korszerűsítést és fejlesztéseket tűztek ki.
Beszélt az ársapkáról is. A magyar és a külföldi árstop között szerinte az a különbség, hogy míg nálunk csak egy szereplő viseli ezt a terhet, máshol a teljes lánc, vagyis a termelő, a beszállító és a kiskereskedő közösen osztozik rajta. Példát is mondott, hogy miért más máshol a különadó: "Az Egyesült Királyságban is megjelentek a szektoradók, viszont náluk ösztönzőbb a rendszer, a befizetett adó 90 százalékát az elkövetkezendő 3-5 évben vissza lehet igényelni fenntarthatósági programok indításával."
Pálinkás szerint elindult a lefelé vásárlás folyamata is a boltokban, azaz azok a vásárlók, akik korábban egy prémium terméket preferálták, most az olcsóbb változatot viszik. Ennek megfelelően folyamatosan emelkedik a saját márkás termékeik részesedése folyamatosan emelkedik.
Az akciójuk, hogy a nyugdíjasok keddenként olcsóbban vásárolhatnak a hazai Tescókban bevállt a vezérigazgató szerint. Keddenként átlagosan 90 ezer nyugdíjas él ezzel a lehetőséggel.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?