Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A GVH a termékkel együttműködő reklámügynökséget is megbüntette.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 32 milliós bírságot rótt ki a Fatbond fogyókúrás termék forgalmazójára és a vele együttműködő reklámügynökségre, mert téves besorolás szerint, megtévesztő állításokkal népszerűsítették a fogyasztószert – közölte a versenyhatóság.
Kiemelték, a cégek orvostechnikai eszközökre irányadó ágazati szabályozás betartását célozták, miközben a termék gyógyászati segédeszköznek is minősült, amelynek a fogyasztók biztonságát szolgáló reklámozási előírásai azonban nem teljesültek. A hirdetések ezen felül megalapozatlan, megtévesztő állításokkal – például három világszabadalommal védett receptúra – próbálták elnyerni a vásárlók bizalmát.
A cég egészségügyi szakember, ismert színész, fitneszbajnok, illetve több mint 30 influenszer közreműködésével terjesztette a jogsértő hirdetéseket, miközben a jogszabályok gyógyászati segédeszköz esetében ezt tiltják. A versenyhatóság a termék népszerűsítését bevételi részesedésért végző reklámügynökség közvetlen felelősségét is megállapította – írják a közleményben.
A tájékoztatás szerint a forgalmazó SCB Trade Kft.-re 29 millió forint bírságot szabtak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A jogszerűtlen népszerűsítésben részt vevő reklámügynökséget, a Kék Padlizsán Kft.-t 3 millió forintra bírságolták, 70 százalékos mérséklést alkalmazva, mivel a társaság az eljárásban együttműködött a hatósággal, vállalta a korrekciós vállalati megfelelési program bevezetését, elismerte a jogsértést, és lemondott a bírósági jogorvoslat lehetőségéről.
A gyógyszer-ágazati termékkategóriák között lehetnek átfedések, amelyeknél a forgalmazóknak minden érintett kategória szabályozását szigorúan be kell tartaniuk, bizonytalanság esetén pedig szakértők bevonása segíthet a kereskedés megkezdése előtt – hívta fel a figyelmet a GVH közleményében.
Frissítés: Cikkünk megjelenése után a Fatbond forgalmazója, az SCB Trade Kft. jelezte: "az elmarasztaló határozat az alapos GVH vizsgálat után semmilyen megtévesztést nem állapított meg a Fatbond hatásmechanizmusával, a dobozon, illetve a tájékoztatóban szereplő, egészséggel kapcsolatos állításokról". A cég azt is közölte: a termék jelenlegi forgalmazójaként nem vitatja a GVH által, a termék komplexebb kategóriába való sorolását és Magyarországon a gyógyászati segédeszközöknek is megfelelő módon fogja reklámozni a súlycsökkentő és elhízást megelőző orvostechnikai eszközt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.