Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Legalábbis az egyik elektronikai áruháznál, ahol rekordszinten nőtt az otthoni ételkészítéshez kapcsolódó termékek forgalma is.
Közzétette júliustól júniusig terjedő üzleti évévek kimutatását az Euronics Műszaki Áruházlánc, mely azzal a meglepetéssel szolgált, hogy a koronavírus-, karanténidőszakban felpörgött, otthoni ételkészítéshez kapcsolódó termékek forgalma a korlátozások eltörlésével nemhogy lanyhult volna, de még tovább erősödött is. Nem enyhül a kereslet az olyan termékek iránt, mint a forró levegős sütők, vagy éppen az automata kávéfőzők. Ezek a rekordnak számító bázisévhez képest is magas, 243 és 50 százalékos fejlődést mutatnak.
Az áruházlánc szerint az üzleti év legnagyobb slágerei a szépségápolási termékek voltak, élen a szőrtelenítőkkel és a komolyabb hajápolási termékekkel. Ezekből ment el a legnagyobb mennyiség, és a vásárlók átlagosan közel 11 ezer forintot költöttek egy-egy termékre. A toplistán az eladott mennyiség szempontjából e kategóriát a telefonok, illetve a porszívók és takarítógépek követik – előbbi szegmensben átlagosan mintegy 81 ezer forintot, utóbbi termékkör esetén pedig 30 ezret költöttek a vásárlók. Porszívóból a kézi- és robotporszívók jönnek föl, előbbieknél 47 százalékos, utóbbiaknál kiugróan magas, 115 százalékos volt a fejlődés.
Árbevétel szempontjából az első helyen a nagyképátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben. Itt az átlagos kosárérték 150 ezer volt az elmúlt 12 hónapban, ami 30 ezerrel magasabb a 2020-2021-eshez képest. E termékkategóriát az árbevételi toplistán az elöltöltős mosógépek és a kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények követik – ezekre a termékekre átlagosan 100-110 ezer forintot költöttek a vásárlók.
Az Euronicsnál összességében 7 százalékkal nőtt a vásárlások száma egy év alatt, az árbevétel pedig közel 19 százalékkal nettó 79,3 milliárd forintra emelkedett, ami rekordnagyságú forgalmat jelent.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.