Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Az úgynevezett normatív, összesen 12 milliárdos támogatást hamarosan utalják, de további 14 milliárd sorsa még mindig nem tisztázott.
A Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén tárgyalják a budapesti közösségi közlekedés 12 milliárd forintos állami normatíváját. Az erre vonatkozó előterjesztés elfogadása után utalható a pénz a főváros számlájára – írta erről a Népszava. A lap információit Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes is megerősítette. Ezzel a három állami ütőkártya közül egyet sikerült elvinnie a fővárosnak. A fővárosi önkormányzat fizetőképességének fenntartásához azonban
három tétel kell, amikből az egyik az energiakompenzáció, ami további 14 milliárd forintot tesz ki.
Karácsony Gergely főpolgármester ezért nemrég levelet írt Orbán Viktor miniszterelnöknek, hogy kedvezményes áron kérjen áramot a kötelező feladatok ellátásához, valamint hatósági ársapkát a BKV buszaiba vett üzemanyaghoz. A levelére egyelőre azonban csak Német Szilárd rezsibiztos válaszolt, azt, hogy „a kormány a Pakson termelt áramot a magyar családok ellátására fordítja”.
A Népszava hozzáteszi, bár a közösségi közlekedésre vonatkozó állami normatíva érkezésével valamelyest javulni látszik a helyzet, a főváros teljesen nem menekült meg. A 12 milliárdból ugyanis kevesebb mint 5 milliárd marad a BKV kasszájában, mivel 7,26 milliárdot agglomerációs hozzájárulás címén vissza kell adni az államnak.
A cikkben kitérnek rá, hogy Tarlós István főpolgármestersége idején a főváros mindenféle külső kényszerítés nélkül átadta az államnak agglomerációs járatok üzemeltetését. Tarlós akkor úgy számolt, hogy a HÉV-ek és a Budapestről kijáró buszok évente 10 milliárd forint veszteséget termelnek a fővárosnak, ráadásul legalább 100 milliárdot visz el a pályafelújítás és az új járművek szükségszerű beszerzése. (A kormány az ő ciklusa alatt évi 2,16 milliárd forintot kért a buszok után, míg a HÉV-ek működtetéséhez 4,42 milliárdot.)
A hvg.hu kérdésére a közlekedési vállalat korábban azt közölte, hogy a gázolajköltségeik 65 százalékkal, a vontatási áramköltségük 136 százalékkal, az egyéb energiaköltségük pedig 115 százalékkal drágult.
Bajban a BKV, a kormány pedig mintha nem is akarna segíteni
A főváros és a BKV 26 milliárd forintért kilincselne a kormánynál - ha lenne kinél. Ugyanis öt hónap alatt Karácsony Gergely Navracsics Tiborral tudott csupán leülni, Lázár Jánossal például nem. Egyelőre pedig azt sem tudni, hogy a kormány legalább azt az összeget kifizeti-e, amit jogszabályban előírt kötelessége volna.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A magabiztos Tisza-előnyt mérő, június elején készült Medián-kutatásban azt is megvizsgálták, milyen hatással lennének a különböző összefogás-kombinációk Magyar Péter pártjára.
A minisztérium sem tagadta, hogy nagykövetségeknek is levelet írt a Pride betiltásáról, melyre szerintük a Pride körüli tudatosan keltett álhírek miatt volt szükség.
A SpaceX egy dinamikus felületen közvetíti, merre jár a Dragon űrhajó.
Ami igazán érdekes, hogy mi maradt ki a dokumentumból.
Kevesebbel is beérnék a mai amerikaiak elődeiknél, de egy magyarnak ez még mindig sok.
Egész Európát érintő azonnali visszahívási kampány indult.