Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Mennyire félnek attól, hogy megszűnik a munkahelyük, és mit tehet a munkahely, hogy vonzó legyen a dolgozók számára? Erről készült egy nagyobb felmérés.
Minimális többségben vannak csak azok a magyar dolgozók között, akik nem félnek a munkahelyük megszűnésétől: a MerlotWorks és a Dialogue Kft. országos, reprezentatív felmérésében a megkérdezettek 49 százaléka mondta azt, fél, hogy a munkahelye a következő hat hónapban megszűnik, és 51 azt, hogy nem. Eddig ugyan nem volt jelentős elbocsátási hullám, de egy dolog az, mi volt eddig, és egy egészen más az, mit várnak az érintettek.
A felmérésben részt vevőknek felsorolták azt az öt béren kívüli támogatást, amelyet a leggyakrabban adnak a magyar cégek, ezek közül mindössze kettő volt – a továbbképzési támogatás és az iskolaképzési támogatás –, amelyet a többség hasznosnak gondolt. A céges buszjáratot, a sportolási támogatást, de még a plusz szabadnapot sem tartják a legtöbben igazán hasznosnak.
Arról is megkérdezték őket, mit tartanának vonzónak a fizetésen kívül. Itt a legtöbben a céges kölcsönt, szakmai fejlődéshez kötődő támogatást, valamint az egészséggel kapcsolatos juttatásokat említették. A felmérés készítői külön bontották a válaszadók körét – a szellemi munkát végzők és a fizikai munkából élők, azaz a hagyományos fehérgalléros/kékgalléros felosztás mellett egy külön csoport lettek a „rózsaszín gallérosok”, a jellemzően közép- vagy felsőfokú végzettséget igénylő irodai vagy ügyfélkiszolgáláshoz kapcsolódó munkát végzők – de mindhárom csoportnál nagyjából hasonló preferenciákkal találkoztak.
A kutatásból az is kiderül, hogy a többség, 62 százalék akár költözni is hajlandó lenne egy jobb munkalehetőségért. Nem meglepő, hogy a legnagyobb arányban a pályakezdők volnának hajlandóak erre, a legkevésbé pedig azok szeretnének költözködni, akiknek gyerekük van.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.