Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az orosz posta létrehoz egy szolgáltatást, amelynek köszönhetően a vásárlók a szankciók megkerülésével hozzájuthatnak a nyugati termékekhez.
Miután Oroszország februárban háborút indított Ukrajna ellen, több száz nyugati cég függesztette fel működését az országban. Az Oroszországra kivetett szankciók pedig jelentős mértékben megnehezítették vagy ellehetetlenítették azt is, hogy az orosz vevők külföldről jussanak hozzá bizonyos nyugati termékekhez – írja a Politico.
Az orosz posta azonban a jelek szerint megtalálta a kiskaput, aminek a segítségével eljuttathatja az európai márkák – köztük a Nike, a Zara, Lego, Apple és a H&M – termékeit az orosz piacra.
Az orosz állami média híradása szerint az oroszok keddtől képesek lesznek közvetlenül a cégek honlapjáról rendelni nyugati termékeket, mindezt pedig külföldi és orosz bankkártyával is megtehetik. Az utóbbi esetben az orosz posta partnere, a hongkongi székhelyű Post Global fogja megvásárolni némi felár ellenében a kívánt árucikkeket, így megkerülve az orosz bankokra kivetett nyugati szankciókat.
A megrendelt termékeket a Post Global németországi és amerikai raktáraiban tárolják majd, mielőtt Oroszországba szállítanák, ahol még az ország legtávolabbi pontján élő vásárlók is néhány héten belül kézhez kapják a csomagjukat.
A Politico megkereste az érintett cégeket is, akik egyelőre nem reagáltak a módszerre.
Még több Élet+Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.