Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc veje előbb beszivárgott a vasúti fejlesztések műszaki megfelelőségét ellenőrző cégbe, pár hete pedig felvásárolta a céget.
Új tulajdonosa lett annak a GTH Holding nevű cégnek, amely 2015-ben elnyerte a közbeszerzést szinte az összes magyarországi vasútépítési munka műszaki hitelesítésére – írja az e heti HVG. Egész pontosan a Vasútvillamosító Kft., amelynek a tulajdonosa a 2017-ben Csehországban megalapított Rafinanz Promotion, az alapítója pedig nem más, mint Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc lányának férje.
Korábban a GTH ellenőrizte például a dél-balatoni vasútvonal rekonstrukcióját, amelyet Szántód és Balatonszentgyörgy között egy olyan konzorcium végzett el, amelyben Mészáros R-Kord Zrt.-je és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. is benne volt, utóbbinak akkor épp Homlok volt az ügyvezetője. De a Püspökladány-Ebes, majd az Ebes-Debrecen szakasz korszerűsítésénél is az R-Kordot ellenőrizte, ahogy az észak-balatoni vonalon is, amelyen tavaly nyáron az átadás után hetekig sebességkorlátozást kellett bevezetni és több vonatot lemondani.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) a HVG kérdésére azt közölte: a GTH csak 2019 májusáig szolgáltatott a szerződés alapján, de az eredeti keretszerződés csak most december 31-én szűnik meg.
Részletek az e heti HVG-ben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.