szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kisebbségben állami tulajdonban lévő Alfa biztosítótársaság az eddigi szolgáltatásit megtartva igyekszik elődje, az Aegon ismertségét és piaci pozícióját megerősíteni. Erről minden felületen kampány zúdul a meglévő és megcélzott ügyfélkörre, akik a cég által rendelt kutatás szerint nem mondhatók kirívóan optimistának, ha a pénzügyi kilátásaikról van szó.

Az eddig Aegonként ismert biztosító immár új márkanév alatt működik, az Alfa egy most induló promóciós kampányként ismerhető meg alaposabban az ügyfélkörnek – közölték újságírókkal a vállalat vezetői. Zatykó Péter, az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta, a vállalat továbbra is a piacvezető pozíciójának megtartására törekszik, egyben élesebb versennyel is számol.

Az átbrandelt Aegon jelenleg 45 százalékos részesedéssel a magyar állam tulajdonában van, míg a fennmaradó 55 százalékot az osztrák Vienna Insurance Group birtokolja.

A vállalat az Ipsos által felmérette az aktuális helyzetet a hazai gondolkodásban az előtakarékosságról. Az eredmények vegyesek. A válaszadók több mint fele csökkenő biztonságérzetről számolt be az egy évvel korábban tapasztaltakhoz képest. Miközben a jövőbe vetetett kételyek szerteágazóak, aránylag kicsi azok aránya, akik tervezik, hogy mindezt biztosítási termékekkel orvosolják.

Az Ipsos kutatásában részt vevők több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tervez új biztosítási szerződést kötni. Mint azt Feitel Balázs, az Ipsos cégvezetője kérdésünkére elmondta, ez az arány abból a szempontból nem annyira gyászos, lévén a megmaradó 40 százalék is komoly piaci súlyt jelent, és az új kötésekben nem gondolkodók körében is eleve sok a biztosított.

Zatykó elmondása szerint a vagyoni tételekre, autóra, lakásra hajlandó az ügyfélkör költeni, közben a fontosabb emberi tételek, például az egészségi ellátás vagy a gyerek jövője, ha fontos is az ügyfélnek, arra nem hajlandó elegendő pénzt fordítani. Ő is elismerte ugyanakkor, hogy az ilyen termékek kétségtelenül drágák, hozzátette azonban, ha szükség van egy ilyen kifizetésre, akkor viszont létfontosságú lesz egyből ez a fajta támasz.

Az Ipsos kutatása szerint a magyar lakosság jelentős részének kételyei vannak a jövőt illetően. Ma mindössze a megkérdezettek kicsit több, mint egyharmada (36 százalék) érzi magát biztonságban a világban. A válaszadók több mint fele csökkenő biztonságérzetről számolt be az egy évvel korábban tapasztaltakhoz képest.

Érzékelhető és kalkulálható az időjárás változása miatti károk kérdése a háztartásoknak, és a biztosítóknak is. A lakás- és vagyonbiztosítások terén szezonnak számító periódus kiugró számokat produkált idén:

2023 első nyolc hónapjában a meteorológiai károkra kifizetett összeg 45 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Ez a biztosítási szektor egészét nézve számottevő faktor.

* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is

A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!