Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A tárca szerint szerződés szerint zajlik a munka, és a kínai fél az uniós előírásoknak megfelelő biztosítórendszer kiépítését vállalta – állítja a tárca, de azt nem tagadta, hogy a kínaiak valójában képtelenek megfelelő rendszert leszállítani.
A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a Világgazdasággal. A Budapest–Belgrád projekt Soroksár–Kelebia szakaszán a vállalkozói konzorcium „ütemezetten és folyamatosan végez kivitelezési munkálatokat”.
Az ÉKM külön kitért a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítésére is. Erről azt írta, hogy a vállalkozói konzorcium „a teljes vasútvonal működőképes, az Európai Unió műszaki előírásainak megfelelő rendszerének kiépítésére vállalt kötelezettséget”.
Ahogy a dolgok most állnak, könnyen lehet, hogy az elképesztően magas költségvetés ellenére végül csak nagyon lassan lehet majd utazni a vonal magyarországi szakaszán, olvasható a Telex.hu cikkében.
Az alapproblémáról lapunk már májusban beszámolt, lényege, hogy a biztonságos és pontos vasúti közlekedésért a Szeged–-Röszke vonalon telepíteni kell vonatbefolyásoló és biztosítóberendezést, ami a projekt magyarországi szakaszának megvalósításán Mészáros Lőrinc cégével konzorciumban dolgozó két kínai cégnek nem megy.
648 millió forint többletforrást kap a kormánytól a Budapest–Belgrád vasútvonal, hogy időben elkészüljön a Ferencváros és Soroksár közötti szakasza – derült ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből. A teljes Budapest–Belgrád projekt ára csillagászati, a teljes büdzsé már bőven 700 milliárd fölött jár. Legutóbb márciusban toltak bele plusz 20 milliárd forintot, majd néhány nappal ezelőtt még közel 5,5 milliárd forintot.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélyemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.