A minisztérium mondott valamit arról, képesek-e a kínaiak megcsinálni a Budapest–Belgrádot

A tárca szerint szerződés szerint zajlik a munka, és a kínai fél az uniós előírásoknak megfelelő biztosítórendszer kiépítését vállalta – állítja a tárca, de azt nem tagadta, hogy a kínaiak valójában képtelenek megfelelő rendszert leszállítani.

  • hvg.hu hvg.hu
A minisztérium mondott valamit arról, képesek-e a kínaiak megcsinálni a Budapest–Belgrádot

A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a Világgazdasággal. A Budapest–Belgrád projekt Soroksár–Kelebia szakaszán a vállalkozói konzorcium „ütemezetten és folyamatosan végez kivitelezési munkálatokat”.

Az ÉKM külön kitért a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítésére is. Erről azt írta, hogy a vállalkozói konzorcium „a teljes vasútvonal működőképes, az Európai Unió műszaki előírásainak megfelelő rendszerének kiépítésére vállalt kötelezettséget”.

Ahogy a dolgok most állnak, könnyen lehet, hogy az elképesztően magas költségvetés ellenére végül csak nagyon lassan lehet majd utazni a vonal magyarországi szakaszán, olvasható a Telex.hu cikkében.

Az alapproblémáról lapunk már májusban beszámolt, lényege, hogy a biztonságos és pontos vasúti közlekedésért a Szeged–-Röszke vonalon telepíteni kell vonatbefolyásoló és biztosítóberendezést, ami a projekt magyarországi szakaszának megvalósításán Mészáros Lőrinc cégével konzorciumban dolgozó két kínai cégnek nem megy.

648 millió forint többletforrást kap a kormánytól a Budapest–Belgrád vasútvonal, hogy időben elkészüljön a Ferencváros és Soroksár közötti szakasza – derült ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből. A teljes Budapest–Belgrád projekt ára csillagászati, a teljes büdzsé már bőven 700 milliárd fölött jár. Legutóbb márciusban toltak bele plusz 20 milliárd forintot, majd néhány nappal ezelőtt még közel 5,5 milliárd forintot.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.