Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A régiónk öt országában mérték, hogyan vásárolnak az emberek a neten, mennyire tartják fontosnak, hogy kutakodjanak a vásárlás előtt, és hogy mivel lehet rávenni őket egy-egy termék megvételére.
Amióta minden drágul, jobban odafigyelnek az emberek arra, mit vásárolnak, de még mindig sok az impulzusvásárló – erre jutott a Publicis Groupe és a GWI felmérése. A kutatást öt közép- és kelet-európai országban végezték el, 110 ezer embert megkérdezve: Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Bulgáriában.
A kutatás szerint az online vásárlás a kilencedik legfontosabb dolog, amire a neten időt fordítanak az emberek, a vásárlás előtti információgyűjtés a kinézett árukról pedig a nyolcadik.
Amikor kinéznek valamilyen árut vagy szolgáltatást a neten, a megkérdezettek 56 százaléka tájékozódik keresőmotorokat használva, 44 százaléka figyeli a vásárlói értékeléseket és 40 százaléka az árösszehasonlító oldalakat.
A kutatásban résztvevő országokat megnézve leginkább a magyarok és a lengyelek nézik össze az árakat online. Generációs összehasonlításban pedig leginkább az idősek járnak ebben élen, az 1959 előtt születettek használják leginkább az árösszehasonlító oldalakat.
Arra is kitértek, hogy az impulzusvásárlás gyakori - úgy mérték ezt, hogy arra kérdeztek rá, milyen gyakran vett meg valaki egy terméket úgy, hogy eredetileg nem készült vásárolni -, de egészen más módon lehet rávenni az embereket a vásárlásra a különböző országokban. Magyarországon kimondottan sokakat csábít vásárlásra az, ha kuponnal lehet kedvezményt kapni, illetve ha ingyenes a szállítás – ebben a csehek szokásaira hasonlít a mienk. A gyors kiszállítás itt annyira nem fontos, azzal leginkább a románokat és a lengyeleket lehet vásárlásra csábítani.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tavalyi klímakrízis után a kormány megfelezte a kórházak hűtésére szánt összeget – derült ki azokból a számokból, amiket a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság adott ki a HVG adatigénylése nyomán. Pedig az orvosi kamara szerint jócskán lenne még tennivaló.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár. Vélemény.
A korábbi hivatali eljáráshoz képest sokkal hatékonyabb módszerrel vették el egy végrehajtó irodáját – értesült a HVG.
Más törvényre is hasonló sors várhat.