Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Masperplast a rendszerváltás óta az első olyan magyar vállalat, aki piaci alapon, csak saját pénzből olasz gyártóvállalatot indított.
A Masterplast Nyrt. tőzsdén jegyzett építőanyag-gyártó- és kereskedő cég Észak-Olaszországban, Calerno városában kezdte meg a gyártását, ezzel a rendszerváltás óta az első olyan magyar vállalat, aki piaci alapon, csak saját pénzből olasz gyártóvállalatot indított – mondta a Telexnek Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.
Mint mondta, a vállalat hosszú távra kibérelt egy üres gyártócsarnokot, ahova ultramodern polisztirol hőszigetelőanyag gyártó üzemet telepített. Tibor Dávid szerint azért Olaszországba terjeszkedett a Masterplast, mert ott a kormány felismerte, hogy jelentős elmaradás van a szigetelésben, és elindított egy „Superbonus” nevű hőszigetelési programot, amely egészen szokatlan ösztönzőt vezetett be. Az a cég, amelyik élt vele, a beruházása 110 százalékát igényelhette vissza a társasági adójából, az a magánszemély, aki megcsináltatta a kívánt szigetelést pedig ugyanúgy 110 százalékot írhatott le a személyi jövedelemadójából.
Mindez az uniós forrásból finanszírozott feltételrendszer talán magában hordozza, hogy óriási kereslet támadt a szigetelés iránt, visszaélések is voltak, így a kormány ezt a programot átírta, de a Casa Verde, vagyis a zöld otthonok elnevezésű 10 éves program keretében még maradnak ösztönzők.
A Masterplast ezért élénk keresletet vár azon az olasz piacon, ahol az épületállomány jelentős része még mindig szigeteletlen és alacsony energiahatékonyságú.
Tibor Dávid a lapnak elmondta, hogy ezzel a belépő beruházással Észak-Olaszországot lehet kiszolgálni, nagyjából Rómáig, de ha beválik, akkor a második ilyen Beneventóban, Nápoly mellett is megnyílhat. Utóbbi pedig már Rómától Leccéig a déli országrészt látná el.
"Folyton azon gondolkoztunk, mivel kereshetnénk egy kis pénzt"
Szinte minden bejött nekik, alaposan kinőtte magát az a két székesfehérvári vállalkozó, akik a kilencvenes évek közepén furgonba pattantak, és tetőfóliákkal kereskedtek, majd az építőipar akkori fellendülését meglovagolva különféle szigetelőanyagok felé nyitottak. Mai cégbirodalmuk értéke több mint 6 milliárd forint, két gyáruk termékeit 12 országban adják el.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.