Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A tájékoztatási kötelezettség két hónapos lesz.
A kormány döntése értelmében március 1-től az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőknek figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy termékük kiszerelése csökkent – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A döntést azzal indokolták, hogy az elmúlt hónapokban számos országban kiemelt figyelmet kapott a zsugorflációnak nevezett jelenség, amikor bizonyos termékek árának változatlanságával vagy akár emelkedésével párhuzamosan a termék mennyisége csökken. Vagyis a fogyasztók a megvásárolt termékekből a korábbiaknál kevesebbet kapnak a pénzükért.
A tömeg vagy térfogat csökkenésének viszonyítási alapja az adott termék gyártója által 2020. január 1. és 2023. július 1. között alkalmazott kiszerelés lesz.
A döntés értelmében a tájékoztatási kötelezettség két hónapos lesz. A szabályok elmulasztása esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár majd el.
A tárca tájékoztatása szerint a részletszabályokat a Magyar Közlönyben teszik közzé február első felében.
(Nyitóképünk illusztráció)
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.