Több mint félmilliárd forintnyi kártérítést fizetett brit utasoknak a Wizz Air ügyfélpanaszok miatt

A döntés az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága (CAA) és a Wizz Air között 2022 óta tartó ügyfélpanasz vita utolsó lépése.

  • hvg.hu hvg.hu
Több mint félmilliárd forintnyi kártérítést fizetett brit utasoknak a Wizz Air ügyfélpanaszok miatt

1,24 millió fontot, azaz több mint 550 millió forintot fizetett vissza az utasoknak a Wizz Air az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága (CAA) által indított végrehajtási intézkedés miatt, írja a SimpleFlying.com.

A kifizetésre tavaly nyáron került sor, miután nagyszámú utaspanasz érkezett, és 25 ezer kártérítési igényt vizsgáltak újra. Ebből 6 ezren kaptak extra kifizetést is. A CAA fogyasztóvédelmi igazgatója úgy nyilatkozott, ez jó hír az utasok számára a Wizz Air pedig együttműködő volt a vizsgálat során. A hatóság jelentése szerint kielégítően zárult a folyamat.

A magyar fapados társaság és a hatóság már 2022 óta vitában álltak a megnövekedett panaszok miatt.

2022 júliusa és szeptembere között háromszor nagyobb valószínűséggel nyújtottak be panaszt az Egyesült Királyság utasai a Wizz Airhez, mint más olyan olcsó óriáscégekhez, mint az easyJet vagy a Ryanair. A csúcsot akkor érték el, amikor egymillió brit utasra átlagosan 811 panasz érkezett. 2023-ban indították el az eljárást a Wizz Airrel szemben.

Az intézkedés azért is indult el, mert a panaszok többsége azt kifogásolta, a légitársaság nem nyújt az utasoknak jogaiknak megfelelő segítséget fennakadás esetén.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.