MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Megvan a bérmegállapodás a MÁV-nál, a volános szakszervezetek azonban még hezitálnak az aláírással.
Ez volt Lázár János építési és közlekedési miniszter kedd reggeli ajánlata, ám az összképet rontja, hogy a 9 érintett szakszervezetből csak 7 fogadta el a tárca ajánlatát. A KKSZ és a SzAKSz ugyanis azt jelezte a tárgyalások során, hogy nem rendelkezik mandátummal a megállapodás aláírására, azaz időt kértek arra, hogy megtárgyalhassák a feltételeket a munkavállalókkal. Ők képviselik a volánosokat, ezért nem voltak ők megemlítve a MÁV-Volán-csoport közleményében.
Lázárt ugyanakkor ez láthatóan nem zavarta, ő ugyanis Facebook-oldalán azt közölte, hogy „aki most kimarad, az lemarad. Mert az emelt összegű béreket attól a hónaptól tudjuk utalni, amelyik hónapban a szakszervezetek csatlakoztak a megállapodáshoz. Még maradt idő arra, hogy akár a volánbuszos kollégák is január elsejétől kapják meg az emelt összegű bérüket. Ehhez az kell, hogy az őket képviselő szakszervezetek most gyorsan lépjenek és január 31-e éjfélig csatlakozzanak a megállapodáshoz. Mi az utolsó pillanatig készek vagyunk az aláírásra.”
Így egyelőre az is kérdéses, hogy mi lesz a Volánbusz-dolgozók sztrájkjaival. Vasárnap és hétfőn ugyanis rengeteg dolgozó nem vette fel a munkát - nem véletlenül nem írunk számot, hogy hányan nem, arról ugyanis vita van a szakszervezet és a cég között. A Volánbusz dolgozói ez előtt legutóbb decemberben sztrájkoltak. Bár az akkori munkabeszüntetésben a dolgozók mindössze 14 százaléka vett részt, ez elég volt ahhoz, hogy kétségbe ejtse az utasokat, erről ebben a cikkünkben írtunk bővebben:
Volt, aki inkább HÉV-vel ment, más szabadságot vett ki a Volán-sztrájk miatt
Bár a menetrendi kijelzőkön semmi nem utal rá, a forgalom kisebbnek tűnik a szokásosnál, QR-kódos plakátok is hirdetik, hogy sztrájk van a Volánbusznál, és a hangosbemondóban is rendre elhangzik, hogy épp melyik járat nem indul. Nem hiányoznak a csalódott utasok, és bizony nem véletlenül maradt koszos némelyik busz sem.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Hétfőn vált le a Nemzetközi Űrállomásról a magyar kutatóűrhajóst is szállító Dragon űrhajó. Kövesse velünk, cikkünk folyamatosan frissül!
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
A miniszterelnök vejeként megtanulta, hogy bizonyos dolgoktól távol kell magát tartania – nyilatkozta az épp Amerikába készülő üzletember.
A kormánybiztos aggodalmai nem jutottak el a katonakoporsókról és a kerítést átvágó Magyar Péterről készült kamuvideók készítőihez.
Időnként a szél is viharos lehet.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálják halálának körülményeit.