Bíróság szólított fel egy csomagszállító céget, hogy az országos sajtóban ismerje be, átverte ügyfeleit

Tisztességtelennek tartották a szerződési feltételeket.

  • hvg.hu hvg.hu
Bíróság szólított fel egy csomagszállító céget, hogy az országos sajtóban ismerje be, átverte ügyfeleit

A fogyasztók számára indokolatlanul hátrányos feltételeket szabott egy veszprémi, csomagszállítással foglalkozó cég a bíróság szerint, ugyanis általános szerződési feltételeik (ÁSZF) gyakorlatilag előre kizárták a kártérítési felelősségét és a helytállási kötelezettséget – derül ki a Veszprém Vármegyei Főügyészség közleményéből. 

Mint írják, a vállalkozás több ismert futárszolgálat ajánlatát jeleníti meg a weboldalán, ezek összehasonlításával tudják a megrendelők a legkedvezőbb szolgáltatást kiválasztani, ami után a cég veszi fel a kapcsolatot a fuvarozóval és rendeli meg a szolgáltatást. 

Vizsgálata során az ügyészség több kivetnivalót is talált az ÁSZF-ben, például azt, hogy a megrendelők számára egyoldalúan hátrányos határidőt szabtak a kárigény bejelentésére, valamint indokolatlan követelménynek tartották a küldemény értékének számlás igazolását (az ugyanis sok esetben nem is állhat rendelkezésre). Emellett azt állították, ellentmondásos tájékoztatással szembesülhettek azok az ügyfelek, akik valamilyen probléma esetén közvetlenül vették fel a kapcsolatot a csomagszállító céggel és a határidőn túli fizetés késedelmi kamatának mértéke se volt egyértelműen meghatározva. 

Közleményében az ügyészség kiemelte, ezeket a feltételeket tárgyalás nélkül kellett elfogadniuk a megrendelőknek ahhoz, hogy igénybe tudják venni a szolgáltatást. A bíróság arra kötelezte a közvetítő céget, hogy a jövőben ne alkalmazzák a tisztességtelen feltételeket, valamint felszólította, hogy saját költségén adjon ki közleményt honlapján és valamilyen országos hírportál felületén az elmarasztaló ítéletről. 

Nyitóképünk illusztráció.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.