Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A hazai autópark átlagéletkora 15,6 év.
A tavalyi évi magas infláció és a reálbércsökkenése arra késztette a vevőket, hogy elhalasszák vásárlásaikat, és új autó helyett a használtat keresik a magyarok, mondta a Népszavának Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke.
A hazai használtautó-piac ennek megfelelően élénkült is az év első négy hónapjában, havi bontásban 73–80 ezerre tehető a tulajdonosváltások száma, szemben az egy évvel korábbi 60–72 ezer közöttivel. Tavaly összesen 824 ezer használt autó cserélt gazdát itthon, importból 105 ezer autó érkezett, ami jelentős csökkenés a 2022-es 126 ezres számhoz képest.
A használt autók ára minimális mértékben, 3-5 százalékkal csökkent, aminek hátterében ott található az infláció csökkenése, a forint erősödése, a forint-euró árfolyamának stabilizálódása. A legnagyobb kereslet a másfél millió forint alatti autók piacán tapasztalható, az eladási árak itt alig mérséklődtek az elmúlt évhez képest.
Az autópark átlagéletkora 15,6 év, ami nagyon magas, és ez nem csökkenthető, ha évente csak 107 ezer új autót adnak el itthon, ahogyan tavaly történt. A velünk összemérhető nagyságú Ausztriában ez a szám 320 ezer volt. A 107 ezer újautó-eladásból 11–15 ezer reexport: ezek azok az autók, amelyeket itt vesznek meg, itt helyeznek forgalomba, de ezt követően azonnal külföldre kerülnek, mondta Fojt.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.