Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Már épül a Magnus Aircraft kínai gyára. Elsősorban a kínai, az iráni és afrikai piacokat célozzák.
Októberre szerkezetkész állapotba kerülnek a kínai Wuxi város határában azok a gyáregységek, amelyekben a magyar tulajdonú Magnus Aircraft Zrt. (Magnus Aircraft) Magyarország után az ázsiai országban is repülőgépeket gyárthat – közölte a vállalat.
A Pécshez közeli pogányi reptér szomszédságában saját fejlesztésű kisrepülőgépek gyártásával, elektromos meghajtású repülőgép fejlesztésével foglalkozó vállalat közleménye szerint a zömében kínai állami befektetésből zajló beruházás keretében Wuxi városban új ipari park épül egy 210 ezer négyzetméteres területen. Ennek egyik eleme lesz a Magnus Aircraft új gyártóbázisa.
Közölték: miután az egységek szerkezetkésszé válnak, megkezdődik a dolgozók betanítása, s várhatóan jövő évtől indulhat meg az épületkomplexumban a termelés.
A cég korábbi közlése szerint egy bemutatóterem, egy kompozit, egy repülőgép összeszerelő, egy karbantartó üzemegység, valamint az Óbudai Egyetem közreműködésével egy fejlesztési központ – valósul meg a Sanghaj közelében fekvő Wuxi városában. Az 1500 négyzetméteres showroom már idén nyáron megnyílik, abban a cég teljes termékpalettája megtekinthető lesz.
A kínai-magyar vegyesvállalat, a Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing a beruházás végeztével a tervek szerint 300 munkahelyet hoz majd létre, a magyar kollégáknak pedig vezető szerepet biztosít.
A cég tájékoztatása szerint a kínai beruházásokkal tíz éven belül több ezer két- és legalább négyszáz négyüléses kisrepülőgépet állítanának elő főként a kínai, az iráni és afrikai piacokat megcélozva.
A társaság arra is felhívta a figyelmet, hogy hamarosan három afrikai országba – Líbiába, Kenyába, Tanzániába – exportálnak repülőgépeket. A kontinensre az elmúlt két évben – ahogy az Egyesült Államokba is – négy, Európába három, míg Ázsiába tizenkét gépet exportáltak.
Az egyelőre egy telephelyen, Pogányban gyártó, Magyarországon 80, amerikai, kenyai, nigériai, iráni, kínai leányvállalatainál további 22 munkavállalót foglalkoztató cég az MTI érdeklődésére közölte: a Fusion típusú gépükből több mint harmincat állítanak elő idén. A társaság idén három, jövőre hatmilliárd forintos árbevételre számít, dolgozói létszámát pedig Pogányban 140-re emelné.
A Pécs melletti pogányi reptéren 2019-ben 2 milliárd forint támogatással, 6 milliárd forintos beruházás keretében 8000 négyzetméternyi gyártóbázist létesítő vállalat áprilisban kezdte meg annak az új – szintén hatmilliárd forintba kerülő – gyártócsarnokának építését, amelyben saját fejlesztésű négyüléses repülőgépeit állítja majd elő.
A 2014-ben alapított Magnus Aircraft Zrt. a tavalyi eredményeiről még nem tudott tájékoztatást adni; 2022-ben 538 millió forintos nettó árbevételt ért el 794 millió forintos veszteség mellett. A társaság korábban azt közölte, hogy 2023-ra pozitív nulla eredményt, míg az idén és a következő években exponenciálisan növekvő árbevétel mellett pozitív eredményt vár.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Bozó Szabolcsot a bátyja beszélte rá, hogy tegye fel a képeit az Instagramra – és megtörtént a csoda. A 33 éves amatőr alkotó ma befutott művész, olyanok veszik a képeit, akiket korábban, csaposként, legfeljebb kiszolgálhatott volna.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.