szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egyik Milánóban, a másik Bariban.

Ismeretlen okok miatt nem indult el az olaszországi Bariból a Wizz Air budapesti járata csütörtök este, mintegy 240-en töltötték az éjszakát a repülőtéren – írja az Index

A lapnak egyik olvasója elmondta, a járat eleinte három óra késéssel indult volna, ám később arról tájékoztatták az utasokat, hogy a gép csak pénteken este száll majd fel. Ezután azt közölték velük, hogy mégis elindulnak, ezért buszokkal kivitték őket a géphez, de 5-10 perc várakozás után vissza kellett térniük a terminálba. A járatot hajnali kettő körül végleg törölték. 

Az utas beszámolója szerint a légitársaság éjszakára szállást ígért nekik, amelyből azonban nem lett semmi. Mint írta, semmilyen információt nem kaptak a járattörlés miértjére vonatkozóan, sőt arról sem, hogy mikor indul egy következő gép, amellyel hazajuthatnának. 

Eközben az Utazómajom szintén egy olvasójára hivatkozva arról írt, hogy a szerdán 21:30-kor Milánóból Budapestre induló járat több mint 24 órát késett, és csak pénteken reggel szálhatott fel. 

Az Index megkeresésére a milánói járattal kapcsolatban a Wizz Air azt közölte, hogy szerdán Európa-szerte viharos időjárás nehezítette a légi forgalmat. Emiatt a Milánó-Malpensa és Budapest között közlekedő járatát a légitársaság csütörtökre kényszerült átütemezni, de segítettek az utasoknak szállást foglalni az éjszakára. Hozzátették, hogy forgalmi okok miatt hat utas csak pénteken repült vissza Budapestre, számukra további egy éjszakára biztosítottak szállást. 

A nagy késések miatt a kormányhivatal éppen a napokban indított vizsgálatot négy légitársasággal, a Ryanairrel, a Wizz Airrel, a SunExpress-szel és a Eurowingsszel szemben. A Wizz Airt erre reagálva azt közölte, hogy azok, akik közvetítőn keresztül vagy utazási irodánál vásárolták meg a repülőjegyüket, lehetséges, hogy csak késve kapnak tájékoztatást arról, mi történt a járatukkal.

A közelmúlt egyik nagy felháborodást kiváltott esete az volt, amikor az Eurowings járata többórás késéssel szállt fel Budapestről, így az arra jegyet váltott magyar szurkolók lemaradtak a futballválogatott harmadik, Skócia elleni, drámai körülmények között eldőlt csoportmeccséről.

A gépen ott volt Geszti Péter is, aki később egyre agresszívabbá és frusztráltabbá váló utasokról és tehetetlen dolgozókról írt. Az ügyben a Budapest Airport közleményt adott ki, amelyben elmagyarázta, hogyan alakult ki a csúszás, amely miatt nagyjából kétszáz drukker maradt hoppon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!