szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A légitársaság szerint azok, akik közvetítőn keresztül vagy utazási irodánál vásárolták meg a repülőjegyüket, lehetséges, hogy csak késve kapnak tájékoztatást arról, mi történt a járatukkal.

Az elmúlt napokban tapasztalt jelentős késések miatt a Budapest Főváros Kormányhivatala hivatalból hatósági ellenőrzést indított négy légitársasággal, a Ryanairrel, a SunExpress-szel, a Eurowingsszel és a Wizz Airrel szemben – írtuk meg szerdán.

A kormányhivatal jelezte: a hatósági ellenőrzés arra irányul, hogy a társaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Amennyiben az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, megindítják a szükséges eljárásokat.

A Wizz Air közleményben reagált a bejelentésre. Azt írták, hogy amennyiben valamely járatuk késik vagy törölni kényszerülnek, minden esetben tájékoztatják az utasokat a foglalásnál megadott e-mail címen és SMS-ben arról, mi történik a járatukkal. Ahogyan arról is, hogy „milyen módon foglalhatnák át utazásukat másik járatra, vagy igényelhetik vissza a teljes jegyárat vagy annak 120%-os megtérítését WIZZ-pontokban”.

Azokról is írtak, akik nem közvetlenül a Wizz Air applikációjában vagy a légitársaság weboldalán vásároltak repülőjegyet, hanem utazási irodán vagy online közvetítőn keresztül. Ilyenkor „közvetlen elérhetőség hiányában a foglalást intéző irodának küldi meg a légitársaság ezeket az információkat. Így ezek az utasok – attól függetlenül, hogy a Wizz Air eleget tesz tájékoztatási kötelezettségeinek – lehetséges, hogy nem, vagy csak késve kapnak tájékoztatást”.

Megjegyezték azt is, hogy mindenben segítik a kormányhivatal munkáját az eljárás sikeres lefolytatása érdekében.

A közelmúlt egyik nagy felháborodást kiváltott esete az volt, amikor az Eurowings járata több órás késéssel szállt fel Budapestről, így az arra jegyet váltott magyar szurkolók lemaradtak a futballválogatott harmadik, Skócia elleni, drámai körülmények között eldőlt csoportmeccséről.

A gépen ott volt Geszti Péter is, aki később egyre agresszívabbá és frusztráltabbá váló utasokról és tehetetlen dolgozókról írt. Az ügyben a Budapest Airport közleményt adott ki, amelyben elmagyarázta, hogyan alakult ki a csúszás, amely miatt nagyjából kétszáz drukker maradt hoppon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!