Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán meghatározó óriásvállalat 2025 végéig szabadulna meg a háztartási és a csecsemőknek szánt tápszermárkáitól.
A londoni székhelyű Reckittnek a háztartásban használatos termékek 2023-ban 1,9 milliárd fontos (890 milliárd forintos) bevételt hoztak, azonban a cég legújabb stratégiája szerint ez a szektor már nem fog a működése fő területei közé tartozni. A lépés olyan márkákat érint, mint az Air Wick légfrissítő, a Calgon vízlágyító vagy a Cillit Bang tisztítószer – írja a Wall Street Journal.
A Reckitt emellett a csecsemőknek szánt tápszermárkáit (Mead Johnson, Enfamil és Nutramigen) is eladná, de ezekre nem jelöltek ki eladási céldátumot.
A vállalat értéke az év elején több mint 7,3 milliárd fonttal zuhant, miután egy amerikai bíróság arra kötelezte, hogy fizessen egy édesanyának 60 millió dollárt, akinek a csecsemője súlyos bélfertőzésben halt meg az Enfamil tápszer miatt. A befektetők negatív várakozását az okozza, hogy a vállalat ellen jelenleg több száz per zajlik az Egyesült Államokban hasonló okokból, a márciusi ítélet pedig precedens értékű lehet az ügyek elbírálása során.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.