Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A légitársaság rosszul becsülte meg, hogy az első osztályon kialakított kabinok mennyire nehezítik el a repülőgépek orrát.
Szó szerint felborulófélben van a polgári légi közlekedés kényes egyensúlya. A Lufthansa Csoporthoz tartozó Swiss (Svájci Nemzetközi Légitársaság) arra kényszerül, hogy hatalmas „kiegyensúlyozó lemezeket” helyezzen el a tengerentúli utakat járó utasszállító repülőgépei hátuljába, hogy kiegyensúlyozzák az orrnehézzé váló A330 típusokat – Írja a CNN.
A svájci légitársaság tavaly jelentette be, hogy a Airbus orrában található biznisz- és első osztály üléseit 2026-ig kicseréli, ám az új, „Swiss Senses” fantázianévre hallgató méretes ülőalkalmatosságok túl nehéznek bizonyulnak a gép hátsó feléhez képest.
A nagyobb magánszféra, több hely és végső soron kényelmesebb utazási élmény érdekében a gépek feláras osztályainak foteljeit zárható ajtókkal ellátott, közel két méter magas falú kabinokkal szerelnék fel, melyek fejenként körülbelül három és fél négyzetméteren terülnek el. Az újkeletű extra komfort pontos súlya, ahogy az ebből következő faroknehezék tömege sem ismert a beszerelésig, ám a jelenlegi üléskomplexumok is 205 kilogrammot nyomnak darabonként. A svájci légitársaság tagadja, hogy tervezési hiba történt volna, közleményük szerint a súlyt “durva becsléssel” számolták, ami a legyártás során ugrott meg a gyakorlatban.
A légitársaság közleménye szerint ideiglenes megoldásnak tekintik az extra súly felhelyezését, és hosszabb távon alternatív megoldásokon gondolkoznak. Felmerült, hogy lemondanak az elhúzható ajtókról, de az sem elvethető, hogy a jelenlegi nyolc első osztályú hely számát négyre csökkentik. Megoldást jelenthet az is, ha gép hátsó felében található turista osztály üléseinek a számát növelik, ám ezt az adott területen csupán az egy főre jutó férőhelyek csökkentésével oldható meg, így a komfort megőrzése érdekében ezt a megoldást is elvetette a 2024-es év legjobb európai légitársaságnak választott Swiss.
A probléma nem új keletű, több évtizedes folyamat, hogy míg a szinte minden esetben a pilótafülke mögött elhelyezkedő első osztályok kabinjai egyre nehezebbé vállnak, addig a turistaosztály székeinek folyamatosan csökken a súlya, amitől orrnehézzé válnak a gépek, és előre tolódik a súlypontjuk. A trend fokozottan érinti a hosszú utakat repülő nagyobb gépeket.
A Swiss fő tengerentúli desztinációi közt számos közel-keleti és észak-amerikai reptér szerepel, így sok nagy modell található a svájci flottában. A levont tanulságok alapján a Lufthansa Csoport – többek között a Swiss is – törölte az egyéb Airbus modellek küszöbön álló hasonló átalakítását, míg a flották Boeing 777s típusú gépeinek átalakítását már a megismert súlyponteltolás veszélyének kiküszöbölésével tervezik végrehajtani.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?
A külügy megtalálta Habsburg György párizsi nagykövet utódját.
A kormány indokként az állam nemzetközi célkitűzéseinek megvalósítására és a gazdasági kapcsolatok alakulására hivatkozik.
A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története is mutatja, egyik pillanatról a másikra megváltozhat valakinek az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Tovább dagad az Epstein-botrány, újabb (korábbi) elnök érintettségéről ír a sajtó, miközben az amerikai igazságügyi hivatal felvette a kapcsolatot a börtönben ülő Ghislaine Maxwellel.
Szeptember 1-én kezdődik és 2026. június 19-ig (péntekig) tart.
Az egész késő esti talkshow-formátum került végveszélybe.
A Tisza Párt elnöke szerint a dolgozószobája helyéről a politikai közösség döntene.
Arra is keresem a választ, hogy érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon. Kiderült, hogy titokban két buli zajlik egymás mellett. Földes András elsőtusványozó riportja, kormányzati divat-összefoglalóval.
Még a magyar kormányfő illiberális politikája sem riasztja el őket.