szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az áruházlánc azért emelt árakat, hogy később nagyobbnak tűnjenek az árengedmények.

Az Aldi Süd megsértette az uniós fogyasztóvédelmi jogot azzal, hogy az akciózások előtt megemelte egyes termékek árát, hogy az árengedmény nagyobbnak tűnjön – állapította meg az EU legfelsőbb bírósága.

A kereskedők „nem vezethetik félre a fogyasztót azzal, hogy az árcsökkentés bejelentése előtt megemelik az árat, és így hamis árcsökkentést jelenítenek meg” – mondta ki az uniós bíróság, hozzátéve, hogy a százalékos formában történő árcsökkentést „a kereskedő által az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 napnál nem rövidebb időszakban alkalmazott legalacsonyabb ár alapján kell meghatározni”.

Az áruházlánc dél-németországi üzletágát egy baden-württembergi fogyasztóvédelmi szervezet vádolta meg azzal, hogy a reklámújságjaiban hamisan állítja, hogy „sokkoló árcsökkentést” kínál. A szervezet szerint csak az apró betűs részből derült ki, hogy az ár nem volt alacsonyabb, mint az elmúlt hónap más időszakaiban, ami sérti az árfeltüntetésre és a tisztességes kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó brüsszeli szabályokat.

Az Aldi azzal érvelt, hogy ezek a törvények csupán a korábbi árak feltüntetését írják elő, nem pedig a hirdetések megjelenítésének részleteit. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!