Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A társaság a versenyhatóság szerint megtévesztette a fogyasztókat, amikor a budapesti piac egyetlen magyar tulajdonú cégének próbálta beállítani magát. Azt is reklámozta, hogy egyedülálló árgaranciát kínál, pedig a tarifarendszer betartása jogszabályi előírás.
Megbírságolta a City Taxit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), félrevezető állítások miatt 2,1 millió forintos büntetést szabott ki rá.
A hatóság tavasszal indított versenyfelügyeleti eljárást a taxitársasággal szemben, mert észlelte, hogy valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával. Mostanra megállapították, hogy a cég január 10. és február 26. között több ponton is megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmát: a „magyar” kifejezés használatával megtévesztette a fogyasztókat lényeges jellemzőjével kapcsolatban, mivel azt a látszatot keltette, mintha a fővárosi taxis piacon egyedüli magyar vállalkozás lenne.
Emellett azt a benyomást is keltette a fogyasztókban, hogy az általa alkalmazott „árgarancia” egyedülálló, és azt önkéntes alapon biztosítja, holott a személytaxival végzett szolgáltatási tevékenység díjazására vonatkozó szabályok betartása nem önkéntes vállalás, hanem jogszabályi előírás.
A GVH a bírság megállapításánál figyelembe vették, hogy a City Taxi az eljárás során együttműködő volt, és az eljárás megindítását követően önként felhagyott a jogsértő gyakorlatokkal.
Az ügy kapcsán a hatóság arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy kereskedelmi gyakorlataik, például reklámüzeneteik kialakítása során fokozott körültekintéssel járjanak el. Fontos, hogy a piacelsőséget és a kizárólagosságot a cégeknek minden versenytársukkal szemben bizonyítaniuk kell, az üzenetek alkalmazásának teljes ideje alatt – írták.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.