szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A dán cégnek van egy gyára Mexikóban, de már épít egyet az Egyesült Államokban is.

A Lego árbevétele 13 százalékkal 74,3 milliárd dán koronára (4 ezer milliárd forintra), nyeresége pedig 5 százalékkal rekordmértékűre, 13,8 milliárd dán koronára (740 milliárd forintra) nőtt tavaly – írja az AFP.  

„Relevánsak vagyunk, sok különböző fogyasztói csoport számára kínálunk izgalmas dolgokat, és ez világszerte bevált” – mondta a hírügynökségnek a dán vállalat vezérigazgatója, Niels Christiansen a pénzügyi adatokat kommentálva. Christiansen hozzátette: az erős év után igyekszik hideg fejjel reagálni a geopolitikai bizonytalanságokra és Trump kereskedelempolitikájára. 

A Legónak van egy gyára Mexikóban, amely az amerikai piacot látja el, de már épít egyet az Egyesült Államokban is, amely 2027-ben kezdi meg működését. Trump a tervek szerint április 2-án vezeti be a Mexikóban gyártott termékekre kivetett vámokat.

„Jelenleg nincsenek vámok. Ha bevezetik őket, és úgy ítéljük meg, hogy azok állandó jellegűek lesznek, akkor azt hiszem, hogy mi is megtaláljuk a módját, hogyan kezeljük ezt” – fogalmazott Christiansen, hozzátéve, hogy nem az amerikai vámok ügye az, ami miatt éjjelente nem tud aludni.  

A vezérigazgató kijelentette: a vállalat számára a piaci részesedés növelése „sokkal fontosabb, mint az, hogy kapunk-e vámokat vagy sem”. „Egy olyan piacon, amely az elmúlt öt évben nem vagy csak néhány százalékkal nőtt, mi minden évben 12-13-14 százalékkal nőttünk” – mondta a vezérigazgató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!