szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A kínai piactér/kereskedő számos gyakorlata nem felel meg az uniós jognak, gyakran megtéveszti a vásárlókat.

Egy összehangolt, uniós szintű vizsgálat eredményeként a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) és az Európai Bizottság értesítette az online piacteret és e-kereskedőt, a Sheint, hogy a platformján több olyan gyakorlatot folytat, amelyek sértik az uniós fogyasztóvédelmi jogot – írja közleményében az Európai Bizottság.

A CPC Hálózat felszólította a Sheint, hogy a gyakorlatait hozza összhangba az uniós fogyasztóvédelmi előírásokkal. A Shein továbbra is vizsgálat alatt áll, és további információk megadására kötelezték a CPC Hálózat számára. A Shein elleni fellépést Belgium, Franciaország, Írország és Hollandia illetékes nemzeti hatóságai vezetik az Európai Bizottság koordinálásával.

A vizsgálat a Shein platformján alkalmazott, az uniós jogot sértő különböző gyakorlatokra terjed ki, amelyekkel a fogyasztók vásárlás közben szembesülnek, ideértve az alábbiakat:

  • Hamis kedvezmények: olyan árengedmények feltüntetése, amelyek nem a valós „korábbi árakon” alapulnak.
  • Kényszerítő értékesítési gyakorlatok: a fogyasztók sürgetése a vásárlás befejezésére, például hamis határidők megadásával.
  • Hiányos, hibás vagy félrevezető információk: a fogyasztók jogairól (például visszaküldés, visszatérítés) szóló hiányos vagy hibás tájékoztatás, valamint ezek jogszerű lebonyolításának elmulasztása.
  • Félrevezető termékcímkék: olyan címkék használata, amelyek azt sugallják, hogy a termék extra előnyöket nyújt, holott azok törvényileg kötelezők.
  • Meghamisított fenntarthatósági állítások: hamis vagy megtévesztő információk a termékek fenntarthatósági előnyeiről.
  • Elrejtett elérhetőségi adatok: a fogyasztók számára nehezen elérhető Shein-ügyfélszolgálat panasz vagy kérdés esetén.

A Sheinnek egy hónap áll rendelkezésére, hogy válaszoljon a CPC Hálózat megállapításaira, és vállalásokat tegyen a feltárt fogyasztóvédelmi jogsértések kezelésére. A válasz függvényében a CPC Hálózat párbeszédet kezdeményezhet a céggel. Ha a Shein nem tesz megfelelő lépéseket a problémák orvoslására, a nemzeti hatóságok végrehajtási intézkedéseket hozhatnak, ideértve a bírság kiszabását is, amely a Shein érintett uniós tagállamokban elért éves forgalmán alapulhat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!