szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Közben a franchise boltlánc növelni tudta a bevételeit.

A 2023-as 30 millió forint után tavaly 28 millió forint nyereséget termelt a Coop franchise bolthálózat mögött álló Co-op Hungary Nagykereskedelmi és Szolgáltató Zrt. Ezt nem is vették ki a cégből. A társaság értékesítésből származó bevételei csökkentek: 12 milliárdról 11,7 milliárdra, az egyéb bevételek pedig 250 millióról 212 millióra.

Ennél sokkal jelentősebb összegekről van szó, ha nem a boltlánc mögött álló társaságot nézzük, hanem konkrétan a franchise kiskereskedelmi egységek összességét, melyet Coop Gazdasági Csoport névvel jelölnek. Ennek teljesítményéről a CO-OP Hungary Zrt. május végi közgyűlésén beszélt a vezetőség, az ott elhangzottak kivonatát a társaság hétfőn közölte.

Eszerint a Coop Gazdasági Csoport tavaly mintegy 4 százalékkal növelte forgalmát, így 860 milliárd forintos árbevételt ért el 2024-ben. A cégcsoporton belül pedig a Coop üzletlánc tavalyi forgalma is bővült: az árbevétel mintegy 1,6 százalékos növekedésnek köszönhetően 530 milliárd forintot tett ki.

A kiskereskedelmi piac szereplői közül továbbra is a Coop üzletlánc van jelen a legtöbb helyen az országban, 1400 településen mintegy 2100 üzlettel.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a közgyűlésen részletesen kitért arra, hogy a kiskereskedelmi szektornak – és így a Coopnak is – milyen nehézségekkel kellett megküzdenie tavaly, és milyen kihívások jellemzik az idei évet is. „A rendszerváltás előtt is már kereskedőként dolgoztam. 1990 körül azonban nem gondoltam arra, hogy majd egyszer ismét olyan fogalmakat kell megismernem, mint a maximált fogyasztói ár” – mondta a cégvezető. „Tavaly a kötelező akciózást és az árstop hatásait kellett kezelnünk, idén pedig az árréstop-intézkedést. Nem vagyunk könnyű helyzetben. Ilyen környezetben nagyon nehéz tervezni” – tette hozzá Pekó László.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!