szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

VW, Nintendo, Apple, Old Spice, Marvell, Lego - a közös ezekben a márkákban, hogy az amerikai vásárlók egyszer már...

VW, Nintendo, Apple, Old Spice, Marvell, Lego - a közös ezekben a márkákban, hogy az amerikai vásárlók egyszer már lemondtak róluk. Egyszer már lecserélték, de el nem felejtették a fenti márkanevekkel jelzett termékeket az amerikai háztartásokban, hiszen most újra a figyelem középpontjában, a kívánságlisták élén szerepelnek. A 24/7 Wall Street összeállítást közölt az USA-ban feltámasztott márkákról.

Az Egyesült Államokban saját gyárral az 1920-as évek óta jelen lévő VW a hetvenes évekre érte el hírneve első csúcsát az amerikaiak körében. 1992-re, sorozatos mellélfogások után a VW már azt fontolgatta, végleg kivonul az amerikai piacról. Az 1998-ban piacra dobott új Bogárért azonban megveszett a tengerentúli közönség, a társaság forgalma innestül folyamatosan emelkedett, és tavaly már meghaladta a negyedmillió eladott autót.

A nyolcvanas évek videójátékpiacát egyértelműen a Nintendo uralta, nemcsak az USA-ban, de világszinten is. A társaság menetelésének a Sony színre lépése vetett véget, a PlayStation forgalma pillanatok alatt duplájára nőtt a 3D-s grafikával akkor még csak küzdő N64-nek. A Microsoft Xbox-a csak még mélyebb lejtőre küldte a Nintendót, amely 2006-ban a Wii-vel vágott vissza. A Wii sikere újra a videókonzol-piac meghatározó szereplőjévé tette a japán társaságot.

Az Apple egyszer már majdnem eltűnt a süllyesztőben, amikor megvált Steve Jobstól 1985-ben. A társaság a kilencvenes évekre a számítástechnikai piac élvonalából a sereghajtók közé esett vissza, és egészen az évtized végéig ott is maradt. Jobs 1997-es visszatérésével megindult az iMac fejlesztése, majd 2001-ben jött az iPod. Az Apple újra piacvezetővé vált, és csak reméljük, hogy a cégalapító halálával nem szűnik meg annak lenni.

Az Old Spice tényleg régi, a társaság 1938 óta van jelen az amerikai piacon. A hetvenes évekre az élvonalba küzdötte fel magát, ám két évtized után szinte nyomtalanul tűnt el. A szakértők szerint azért, mert a márka hű támogatói egyszerűen kiöregedtek. A 2000-ben a Procter&Gamble által felvásárolt márkába nem kis időt és energiát ölt az új tulajdonos, amely olyan jól sikerült, hogy az Old Spice tavaly 100 százalékos forgalomnövekedést ért el.

A Marvel nélkül a képregények nem úgy néznének ki, ahogy ma is látjuk őket. A Marvel azonban már rég nem lenne sehol, ha a Disney nem élesztette volna újra az 1996-ra a csőd szélére sodródott társaságot. A Disney 2009-es 4 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát nem utasíthatta el a Marvel, amely az X-Men sorozattal újra történelmet írt/rajzolt.

A LEGO 1932-es megjelenését rögtön világsiker követte, a társaság évtizedeket át meghatározta az amerikai játékpiac arculatát, majd a 2000-es évek elején gyorsan hanyatlásnak indult, és 2004-ben, 1 milliárd dolláros adóssággal a háta mögött csődöt jelentett. Jelentős átalakítások és a recesszió segített a LEGO-n, amely olcsó játékaival újra az amerikaiak kedvence lett, és a globális piacon is megerősödött. Mára a LEGO, önerejéből újra a negyedik legnagyobb játékgyártó a világon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!