szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A szénsavas üdítők küzül a legpatinásabbnak számító Coca-Cola Classic, Pepsi-Cola, Spite és 7UP forgalma is...

A szénsavas üdítők küzül a legpatinásabbnak számító Coca-Cola Classic, Pepsi-Cola, Spite és 7UP forgalma is visszaesett az Egyesült Államokban az elmút évtizedben. A 24/7 Wall Street kutatása szerint a Coca-Cola 1886-ban bevezetett márkájának forgalma 2001-2010 között 22 százalékkal esett vissza. A Coca-Cola Classicot jobbára a gyártó más termékeire (Diet, Zero, Cherry) cserélték le az amerikai fogyasztók.

A szintén Coca-Cola termék Sprite-ból 20 százalékkal kevesebb fogy, mit egy évtizede, javarészt a PepsiCo rivális Sierra Mistjével szemben. A Caffeine Free Diet Coce forgalma 37 százalékkal esett vissza ez idő alatt, miután a fogyasztók egyre inkább a gyümölcsleveket és a palackozott vizet választották a koffeinmentes kóla helyett.

A PepsiCo 1898-ban állt elő saját Colájával, melynek forgalma 32 százalékkal csökkent az elmúlt évtizedben.

A legnagyobb vesztesnek mégis a Dr Pepper számít, melynek 7UP-ja 50 százalékkal kevésbé pezsgett 2010-ben, mint az évtized elején. A Pepsi palackozói által forgalmazott italt a terjesztők lecserélték a Sierra Mistre, így elérhetősége jelentősen csökkent.

Az üdítőipari cégek amerikai forgalma összességében is csökkent 2001-2010 között. A Coca-Cola az évtized elején még 6,7 millió gallon üdítőt adott el, 2010-ben azonban már csak 5,9 millió gallont. A PepsiCo forgalma 4,8 millió gallonról 4,1 millióra csökkentek ez idő alatt. A szénsavas üdítőkről az amerikaiak nagy számban álltak át a palackozott vizekre, energia- és vitaminos italokra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!