Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Elkezdte végre körbeszaglászni a sajtó a Malév utáni időszak legfontosabb kérdését: mi is van abban a bizonyos titkos...
Elkezdte végre körbeszaglászni a sajtó a Malév utáni időszak legfontosabb kérdését: mi is van abban a bizonyos titkos záradékban, tényleg belerokkanhat-e az állam abba, hogy kártérítést fizet a Budapest Airportnak a Malév csődje után? Sajnos hiába van szó az adófizetők pénzéről, a tisztánlátás erősen korlátozott.
Mondjuk mit is várjunk, ha a Gyurcsány-kormánynak sikerült úgy privatizálnia a repteret, hogy a reptér kompenzálásáról szóló záradékról éveken át csak mindenféle kósza pletykákból értesülhettünk? Mivel az esemény, ami után hatalmas fizetési kötelezettsége támadhat az államnak, bekövetkezett, esetleg nem ártana őszintén elmondani, mi is volt abban a bizonyos megállapodásban.
De nem, marad, hogy a sajtó nyomozzon. A legtovább a hvg.hu jutott, de sokatmondó, hogy az akkori szerződés-aláírók semmit se akarnak mondani. Se Veres János, aki akkor pénzügyminiszter volt, se Kovács Árpád, aki akkor számvevőszéki elnök volt, se Mészáros Tamás, aki a privatizációért felelős ÁPV rt. élén állt.
Az egyetlen hivatalos információ az ügyben a már sokszor hivatkozott Fehér Könyv, melyben a még Fellegi Tamás irányítása alatt működő minisztérium azt írta, hogy a Malév bedőlése esetén 450 milliárdos kártérítési kötelezettsége keletkezne az államnak.
A hvg.hu azonban talált egy informátort, aki név nélkül azt nyilatkozta, hogy nem azonnali kártérítési kötelezettségről van szó, hanem a reptér úgynevezett senior hitelezőit kellene kifizetnie az államnak, ha a Budapest Airport csődbe megy. A reptér fő tulajdonosa, a Hochtief annyit nyilatkozott az MTI-nek, hogy érdemes elolvasni a Fehér könyvet, de mást nem akar közölni.
Úgy tűnik, elég bonyolult a jogi helyzet, a felek kóstolgatják egymást. Egyáltalán nem biztos, hogy egy esetleges perben a magyar állam járna rosszul, de az biztosnak tűnik, hogy a felek közös érdeke az, hogy minél kisebbre csökkentsék a Malév utáni űrt. A reptér forgalmának 16 százalékát jelentő tranzit utasforgalom biztos kiesett, több útvonalon senki sem fogja pótolni a Malévot, de ezen túl pótolható a veszteség.
Ezzel együtt biztos, hogy a háttérben a jogászok mindkét oldalon vadul dolgoznak azon, hogy számbavegyék az esélyeket egy esetelges pert illetően. A tét nagy, az a bizonyos 450 milliárd egy pillanat alatt bedöntené a költségvetést.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Válaszok, ígéretek és kormányzás helyett „digitális honfoglalással”, „nemzeti algoritmussal” próbálkozik a Fidesz. Kit céloznak, és mire lehet elég mindez? Melyik választói réteg kezét látszik végleg elengedni a Fidesz?
Egy osztrák liberális politikus felmérésére hivatkozott a magyar miniszterelnök Tusványoson, amikor a bécsi migrációs helyzetet igyekezett szemléltetni. Idézete azonban nem volt pontos.
A 14 utas közül 4-en életüket vesztették.
A rapper keményen válaszolt a kormánynak, haraptak is rá az emberek.