Tetszett a cikk?

„ Előbb-utóbb Nádler Istvánnak is Ligeti muzsikája vonzáskörébe kellett kerülnie.

„ Előbb-utóbb Nádler Istvánnak is Ligeti muzsikája vonzáskörébe kellett kerülnie. Már a nyolcvanas években is Bach, Debussy és Bartók zenéje inspirálta. Mostani képciklusát, az Egyedi grafikák papíron címűt Ligeti Györgynek ajánlotta a zeneszerző nyolcvanadik születésnapja alkalmából. Nádler itt - saját szavai tanúsága szerint - "bizonytalan területen mozog".

Korábbi munkái tömör konstruktivizmusával szemben a terek cizelláltabbakká és többrétegűbbé válnak, a formák gesztusszerűbbekké és expresszívebbekké. Míg régebben a színsíkok szoborszerűen építkeztek, Nádler most egyetlen könnyed színfelrakást alkalmaz a papíron. Huszonöt képe kalligrafikus vázlat, melyek olybá tűnnek, mintha intim feljegyzések volnának, megörökítve egy gesztus pillanatnyi voltát. Annak ellenére, hogy számos képét közvetlenül vonatkoztatja Ligeti kompozícióira, például a Csellóversenyre, a Continuum című csembalódarabra, valamint az Önarckép Rileyvel és Reichhel című, két zongorára írt darabra, ezek a művek azonban semmiképpen sem tekinthetők illusztrációknak. Rokonságuk a zenével absztrakt síkon keresendő.” (Reinhart Meyer-Kalkus)

Az ünnepélyes kiállítás-zárás különlegessége lesz Jeney Zoltán zeneszerző új művének bemutatása, melyet – a képzőművészet és a zene párbeszédét folytatva – Nádler Istvánnak a kiállításon látható művei inspiráltak.

Finissage: 2004. november 14-én, vasárnap, 17.00 órakor, a művész jelenlétében.

Elhangzik Jeney Zoltán zeneszerzőnek a kiállítás alkalmára komponált műve.

Dorottya Galéria, október 19. - november 14-ig, vasárnap kivételével 10.00-18.00-ig
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!