Nemcsak szerepelni, mondani is kellene valamit – mire mennek Orbánék a Digitális Pótcselekvési Programmal?
Kit céloznak, mire lehet elég mindez? Melyik választói réteg kezét látszik végleg elengedni a Fidesz?
Háy János Völgyhíd című művét választották a legjobb új magyar drámának a Színházi Kritikusok Céhének tagjai; a legjobb előadás a fővárosi Katona József Színház A kétfejű fenevad című darabja lett.
A Színikritikusok Díját vasárnap este adták át Budapesten. A Színházi Kritikusok Céhe évről évre a tagok szavazatai alapján adományozza az előző évad produkcióinak az egyik legrangosabbnak számító szakmai elismerést. A 2009/2010-es évadban a legjobb rendezés díját Bagossy László kapta az Örkény Színházban bemutatott Kasimir és Karoline című produkcióért.
A legjobb zenés, szórakoztató előadásnak járó díjat a HOPPart társulat Chicago című darabja nyerte el. A színikritikusok az évad legjobb független színházi előadásának a Szputnyik Hajózási Társaság Kockavető című munkáját választották. A legjobb gyerekelőadás az Orlai Produkciós Iroda és a Harlekin Bábszínház egri produkciója, a Keresztanya lett.
A legjobb női főszereplőnek járó díjat Kerekes Éva és Törőcsik Mari kapta megosztva. Kerekes Éva az Örkény Színházban bemutatott Arturo Ui feltartóztatható felemelkedése című darabban nyújtott teljesítményéért, míg Törőcsik Mari a Kaposváron játszott Naphosszat a fákon, valamint a Nemzeti Színházban bemutatott Mein Kampf című produkcióért vehette át az elismerést. A legjobb férfi főszereplőnek Fekete Ernőt választották, akit a Vígszínház Othello, valamint a Katona József Színház A kétfejű fenevad és a Mennyekbe vágtató prolibusz című darabjaiban láthatott a közönség.
A legjobb női mellékszereplőnek járó díjat Hámori Gabriella (Kasimir és Karoline), míg a legjobb férfi mellékszereplőnek járó elismerést Máté Gábor (A szerelem diadala, Katona József Színház) vehette át. A legígéretesebb pályakezdő a kritikusok szerint Ötvös András, az egri Gárdonyi Géza Színház művésze.
A Színházi Kritikusok Céhének tagjai az Örkény Színházban bemutatott Arturo Ui feltartóztatható felemelkedése című előadás Ambrus Mária által tervezett díszletét ítélték a legjobbnak. A legjobb jelmezért járó elismerést Benedek Mari kapta (Arturo Ui feltartóztatható felemelkedése; Maya, egri Gárdonyi Géza Színház; Lorenzaccio, Maladype Színház). A legjobb színházi zenéért járó díjat Kovács Mártonnak ítélték (Az elveszett levél, Pécsi Nemzeti Színház; A falu rossza, kaposvári Csiky Gergely Színház; Úri muri, Nemzeti Színház).
Különdíjban részesítették a kritikusok Alföldi Róbertet a Nemzeti Színház arculatának megteremtéséért. A Fővárosi Színházi Díjat Molnár Piroska színművész kapta (Macskajáték, Örkény Színház; Ármány és szerelem, Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból, Nemzeti Színház).
Kit céloznak, mire lehet elég mindez? Melyik választói réteg kezét látszik végleg elengedni a Fidesz?
Augusztus 5-ig várják a pályázatokat a Dunaferr-utódcég működőképes eszközeire, amelyekért valamivel több, mint 14 milliárdot kell fizetnie a leendő tulajdonosnak.
Tavaly még csak 2,2 millió euró volt, igaz, idén több napon is kellett fizetni.
Egy osztrák liberális politikus felmérésére hivatkozott a magyar miniszterelnök Tusványoson, amikor a bécsi migrációs helyzetet igyekezett szemléltetni. Idézete azonban nem volt pontos.