Tóta W.: A nemfideszes büszkeség napja
Nincs hatalmuk felettünk.
A kereskedelmi televíziók több reklámot sugároznak a gyermekműsorok alatt, mint a közszolgálati csatornák - derült ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának A gyermeksávok környezetében közzétett reklámok vizsgálata címmel megjelent tanulmányából, amely már olvasható a tanács honlapján.
A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített tanulmány azzal a céllal készült, hogy a gyermekeknek szóló műsorszámok körül és közben sugárzott, kifejezetten a kiskorúaknak szóló reklámokról és azok hatásairól nyújtson átfogó képet.
A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített célvizsgálat öt nagy tévécsatorna, az MTV1, az M2, a Duna TV, a TV2 és az RTL Klub esetében vizsgálta, hogy a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok környezetében milyen gyakoriak a reklámok, milyen típusú termékeket és szolgáltatásokat hirdetnek, és ehhez milyen technikákat alkalmaznak a reklámcégek.
A vizsgálatból kiderült, hogy a kereskedelmi csatornákon lényegesen magasabb volt a reklámok aránya, mint a közszolgálati televízióknál. Utóbbiak közül a Duna TV főként kulturális témájú termékekre és szolgáltatásokra hívta fel a figyelmet, az M2 pedig egyáltalán nem sugárzott kifejezetten gyermekeket megcélzó reklámokat.
A legtöbb ilyen hirdetéssel a TV2-n találkozhattak a nézők, amelyeknek legnagyobb része valamilyen játékot népszerűsítetett. Az RTL Klubon sugárzott reklámok több mint 60 százaléka kizárólag a gyerekeket szólította meg, itt volt a legnagyobb aránya például az élelmiszerhirdetéseknek.
A kutatás keretében az NMHH munkatársai figyelték azt is, hogy milyen, esetenként megtévesztő és manipulatív reklámozási technikákat alkalmaznak a cégek annak érdekében, hogy rávegyék a kiskorúakat termékeik megvásárlására.
Nincs hatalmuk felettünk.
Fenntartanák a nyomást Oroszországon és szembemennének Trumppal is.
A magyar választók felhatalmazására hivatkozva futott neki Orbán Viktor a csütörtöki EU-csúcsnak. Kár, hogy a felhatalmazáshoz félrevezető propagandát vetettek be, ahogy az is, az ilyen típusú kampány szembemegy még a saját uniós tagságunkkal is.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
A DW szerint a jövő évi választási kampány fő témája lehet Ukrajna.
Ráadásul az elmúlt évekkel ellentétben a környező országokban is sokkal jobban érdekelte az embereket, hogy mi történik Magyarországon a Pride-dal.
Sok tanár éppen egyetlen ponttal csúszott le a kiemelkedő kategóriába sorolásról.