szerző:
Lukács Andrea
Tetszett a cikk?

Harminc előadó került be a Dal mezőnyébe, elemzésünk második részébe olyan előadók produkciói is bejutottak, melyek túlmutatnak a popparádén, legalábbis a közzétett felvételük alapján. Négy kivételes előadón kívül viszont a többség továbbra is sablonos, ciki vagy csak nagyon amatőr.

Éliás Gyula Jr feat. Fourtissimo: Run to you

Számos nála sikeresebb énekesnek volt ő az énektanára, meg mindenféle produkcióban és formációban is szerepelt már Éliás Jr., aki most úgy döntött, hogy szerencsét próbál a Dalban. Most sem egyedül lép színpadra, hanem Fourtissimo zenekarral, amely egy crossover kvartett, így Éliással együtt már csak egy fő fér bele a produkcióba, ugyanis az eurovíziós szabályok alapján maximum hatan lehetnek a színpadon. A Run to you ettől még nem lesz különösebben izgalmas.

Proof of life: Hol a határ

Ők sincsenek kevesebben, de annyival speciálisabb ez a formáció, hogy kevernek minden stílust, ami létezik. Ebben a számban van például rapbetét, drum&bass és pop. A weboldaluk alapján a banda tagjai „egyenként a saját stílusukban elismert zenészek, előadók a stílusbeli korlátokon túlmutató barátságuknak köszönhetően létrehozták a Proof Of Life nevű csapatot”. A magyar nyelvű dal kissé avíttnak hangzik, kétséges, hogy erre a hangzásra vevő lenne a közönség.

Fool Moon: Back 2 right

Rácz Gergő valamilyen formában mindig ott van az eurovíziós hajszán. 2008-ban a Fool Moonnal például Belgrádba is kijutottak, ahol Csézy háttérénekesei voltak az acapellás fiúk. A hangszer nélkül éneklők az utóbbi két évben már saját jogon jelentkeztek, de eddig nem sikerült kijutniuk. A dal aranyos, a fiúk szimpatikusak, de mégis hiányzik belőlük valami plusz, ami szükséges lehet az Eurovízión.

Péter Barbara: Listen to the Universe

Komoly kiejtési problémákkal küzd Péter Barbara, amivel már volt olyan előadó, aki megnyerte az Eurovíziót. Sajnos a Listen to the Universe azonban nem a 2010-es győztes Satellite, Péter Barbaráról pedig keveset tudunk, de ha nem tud hasonlóan egyedi és bájos produkciót felmutatni, mint a német Lena Meyer-Landrut, akkor inkább ne is engedjük Bécs környékére.

Passed: Mesmerize

Ennek a 15-ös fogatnak a Passed a nagy meglepetése. A fiatal zenekar – hasonlóan, mint a Karmapolis – sokkal jobb, mint általában az eurovíziós mezőny szokott lenni, a Mesmerize című dalhoz készült klip VHS-hangulata pedig még inkább azt az érzést kelti, hogy nem egy dalfesztiválra való a banda, hanem valami sokkal menőbb helyre, de az is érthető, hogy ismertséget akarnak szerezni a fiatalok. De az énekesnő egyéniségével akár az eurovíziós színpadon is sokra vihetik, náluk is kérdés, hogy milyen produkciót tudnak prezentálni a varázslatos dalhoz. Drukkolunk!

Other Planet: Untold Story

No, hát ez is valami egészen más. A Killers és a Hurts frontembereinek hangi adottságaival rendelkezik a frontember, aki hordozza a hátán a zenekart. Őket is inkább a Sziget Fesztivál Nagyszínpadjára vagy első körben az MR2-színpadjára vizionalizáljuk, az Eurovízión nem szokták díjazni ezt a fajta igényességet.

Ív: Fire

Hiába, ez az etap igazi gyöngyszemeket tartogat. Az Ívről sem tudunk sokat, de az énekesnő Katona-Zsombori Éva nevét érdemes megjegyezni. Az elektronikus hangzás sem sablonos, végre egy nem kommersz dal!

Magyar Bori: Lead me to heaven

Ez viszont az: sablonos, szájbarágós. Nem beszélve a kínosan magyaros kiejtésről, ahogy Magyar Bori kiénekli a szöveget.

Oláh Gergő: Tükör előtt

Az X-faktor győztese nem tágít a stílusától, ami szimpatikus, és ragaszkodik a magyar nyelvhez, amivel hitelességét is meg tudja tartani. Nem rossz a dal, de vannak nála jobbak, így ezt is inkább a magyar rádiók lejátszási listáján tudjuk csak hosszabb távon elképzelni.

Szűcs Gabi: Úgysem felejtesz el

Ez a szám egy tipikus, magyar középkategóriás mozifilmnek lehetne a betétdala, olyannak, mint az S.O.S Szerelem, vagy a Csak szex és más semmi. Az Eurovízión semmi esélye, ugyanis a dal a szövegre épül, amit rajtunk kívül senki sem fog érteni Bécsben.

Pankastic!: Kicsi a világ, de nagy világ

Mi az a djangopop? Hát ez. Aki nincs otthon a zenei stílusokban, nem fogja tudni hova tenni a zenekart, mert a hangszerelés miatt még a klezmer is eszünkbe jut, de közben meg az ötvenes évek szalonzenéje és a swing is felsejlik. A 2014-ben alakult zenekar ugyanabba a csokorba tartozik, amibe a Karmapolis, az Ív és a Passed, túl jó, hogy Eurovízió legyen.

New Level Empire: Homelight

A New Level Empire az a zenekar, amelynek sokkal inkább hasznára vált, hogy nem jutott ki az Eurovízióra, mint az, hogy igen. Azóta a rádiók agyba-főbe játsszák őket, minden fesztiválon kint vannak, szalad velük a szekér. Ez a dal nagyon hasonlatos a tavalyi nevezésükhöz, ezért ugyanazt jósoljuk nekik, mint 2014-ben: itthon maradnak, és itt lesz nekik jó.

Sajnos az alábbi a dalokról nem találtuk meg a teljes 3 perces felvételeket, a tíz másodperces bejátszás alapján pedig nem szeretnénk megítélni az előadókat.

Keresztes Ildikó: Hazád hazám lehet

Chances: The night

Dér Heni: Ébresztő

A harmincas mezőny első felének elemzését is olvassa el!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
"Gyerekre nem vágyom. Van nekem egy falunyi"

"Gyerekre nem vágyom. Van nekem egy falunyi"

Orbán: Duda győzelme kritikus fontosságú

Orbán: Duda győzelme kritikus fontosságú

Nem lesz gyorsabb utcai autó, mint az új Lotus

Nem lesz gyorsabb utcai autó, mint az új Lotus