Nyáry Krisztián: Azok a gyerekek, akiknek sok verset olvasnak, jobban teljesítenek matematikából

Az író összegyűjtött néhány tudományosan alátámasztott érvet, hogy miért is érdemes a gyerekeknek verseket olvasni.

  • hvg.hu hvg.hu
Nyáry Krisztián: Azok a gyerekek, akiknek sok verset olvasnak, jobban teljesítenek matematikából

A költészet napja alkalmából Nyáry Krisztián író, a Líra Könyv Zrt. kreatív igazgatója megosztotta néhány gondolatát arról, miért is teszünk jót a gyereknek, ha verset olvasunk fel neki, vagy verset olvastatunk vele. Tudományosan is alátámasztott érveiből húszat gyűjtött össze Facebook-posztjában, eszerint például „a versolvasás vagy vershallgatás fejleszti a koncentrált gondolkodást, képes fókuszált figyelmet teremteni”, és megnyugtató, stresszcsökkentő hatása lehet.

A legmeglepőbb talán az az állítás, hogy „azok a gyerekek, akiknek sok verset olvasnak, jobban teljesítenek matematikából”, mert „a ritmus felismerésének evolúciós szerepe van, enélkül nemcsak a nyelv, hanem a zene és matematika elsajátítására sem lennénk képesek” – írja Nyáry.

Azt is kiemeli, hogy a versek befogadása és értelmezése a kritikai gondolkodásra is pozitívan hat, mert a metaforákat, szimbólumokat, egyéb költői képeket meg kell tanulni értelmezni, egyúttal az empátiát is fejleszti a versolvasás, és nemcsak mások, de saját magunk irányába is.

„A versolvasás vagy vershallgatás mindenekelőtt primer örömforrás is a gyereknek. Talán ez a legfontosabb” – szögezi le a szerző.

Orbánék lopva az egyénre terhelik a kockázatokat, és piacosítják a családpolitikát 

Orbánék lopva az egyénre terhelik a kockázatokat, és piacosítják a családpolitikát 

Cunamiként zúdítja a kormány a támogatásokról szóló bejelentéseket az emberekre a Pride miatti blamázs óta, hátha ezzel szavazókat nyer vissza. Pedig ezek a támogatások valójában azt mutatják, hogy az állam továbbra is igyekszik kivonulni a szociálpolitikából, és az egyénre próbál hárítani minden felelősséget – mondja Kramarics Szandra, a HUN-REN Társadalomtudományi Kutatóközpont kutatója.