Tetszett a cikk?

2022: Többéves kemény munka és elkötelezettség eredményeként a Günzer Családi Birtok jelentős mérföldkőhöz érkezett: partneri megállapodást kötöttünk a dallas-i székhelyű Aqueous Spirits céggel, amelynek vezetője, Thomas Hoeber, mélyen elkötelezett a minőségi borok iránt. Ez a partnerség egyedülálló lehetőséget biztosított számukra, hogy elsőként mutassák be a villányi bor kiválóságát a texasi piacon. Az együttműködés célja nem csupán a texasi gasztronómia meghódítása, hanem a prémium magyar borok amerikai piacra való bevezetése is.

2023. elején érkezett meg az első szállítmány az Egyesült Államokba: egy teljes 40 lábas konténerben, mintegy 13 000 palack villányi bort landolt Dallasba. Ezen első szállítmány négy különböző vörösbort tartalmazott, köztük fajtaborokat és cuvée-ket is.

„Az amerikai piac rendkívül pozitívan fogadta borainkat, aminek eredményeként a Dallas-Fort Worth régióban több mint 50 helyszínre – köztük exkluzív borbárokba, felsőkategóriás golfklubokba – sikerült bejutnunk.” – Günzer Norman

A 2023-as év második negyedévében a Total Wine, az Egyesült Államok legnagyobb borkereskedése, felvette mind a négy bortételt a kínálatába. Ez hatalmas lehetőséget biztosít számukra, hogy tovább bővítsék piaci jelenlétünket, hiszen a Total Wine kiterjedt hálózata révén Austin, Houston és San Antonio városokban is jelen vannak.

Az idei évben új mérföldkövet értek el: egy újabb 40 lábas konténernyi prémium villányi vörösbor érkezett meg az USA-ba, tovább erősítve Villányt és a magyarországi borok helyzetét a nagyvilágban. Az idei év tervei között szerepel a piaci megjelenésük kiterjesztése olyan kulcsfontosságú államokban, mint Florida, Kalifornia, Ohio és New York.

„Fontosnak tartjuk, hogy a Villányi Borvidék zászlóshajójaként folytassuk terjeszkedésünket az Egyesült Államokban és örömmel tapasztaljuk, hogy sikerünk nyomán egyre több magyar borászat keresi a lehetőséget, hogy velünk együtt léphessen be erre az izgalmas piacra. „ – Günzer Norman

Bár jelenleg még csak egy borászat képviselhet egy-egy borvidéket az Aqueous Spirits által, bíznak benne, hogy a sikerük hozzájárul a minőségi magyar borok méltó bemutatásához az amerikai fogyasztók számára.

Miközben jelentős összegeket fordítanak marketingre, világosan látják, hogy a magyar bormarketing stratégiai támogatása elengedhetetlen ahhoz, hogy Magyarország borai méltó helyet kapjanak a világ legnagyobb borpiacán. Ausztria már külön polcot érdemelt ki a Total Wine üzleteiben. Vajon mikor jön el az idő, hogy magyar bor is hasonló elismerésben részesüljön? Norman szerint ez kizárólag akkor valósítható meg, ha a közös cél fontosabb lesz a saját sikereknél.

 www.gunzer.com

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)