Tetszett a cikk?

Három kelet-magyarországi élelmiszeripari cég üzemeit látogatta meg az idén már 18. alkalommal megrendezett, a minőségi magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő Coop Rally a kétnapos szakmai rendezvény első napján. A résztvevők megkóstolhatták az erős pistás Nógrádi ropit, amely a rally első napjához időzítve került a boltokba. A versenyzők részt vehettek a Márka Üdítőgyártó új gépsorának felavatásán is, meglátogathattak egy felújított Coop Szuper üzletet, illetve a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemét is.

Az idén is több mint 100 hazai cég (a Coop beszállító és üzleti partnerei, valamint médiatársaságok) közel 300 versenyzőjének részvételével zajló kétnapos szakmai programot elindító országos sajtótájékoztatón Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára kiemelte: a három évvel ezelőtti Coop Rally indulásakor arról számolhatott be, hogy a kormányzat 750 milliárd forint forrást különített el az élelmiszeripar fejlesztésére a 2021–2027-es uniós pályázati ciklusban. Ennek keretében pedig éppen a napokban indul az élelmiszeripari feldolgozóüzemek fejlesztésének támogatására kiírt nagy ÉLIP-pályázat, ahol minimum 200 millió forint, legfeljebb 5 milliárd forint támogatásra lehet kérelmeket benyújtaniuk a szektor szereplőinek – hangsúlyozta az államtitkár.

Indul az Univer csapata

A rally rajtjára az ételízesítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Univer Product Zrt. kecskeméti–hetényegyházi üzeménél került sor. Az Univer cégcsoporthoz tartozó vállalat e gyárában készülnek a cég által kifejlesztett kedvelt ételízesítőik (például az Erős Pista, a Piros Arany). Tavaly egy új gyárat adtak át Hetényegyházán, ezzel a vállalat több mint duplájára, 12-15 ezer tonnára növeli a magyaros ételízesítői gyártókapacitását. A cég vezérigazgatója, Molitorisz Károly bejelentette azt is, hogy a Coop Rally első napjára időzítve megjelentek a boltokban az erős pistás Nógrádi ropik, amelynek gyártója egy COOP-tagvállalat, az Unió Coop. Az Univer Product ezzel folytatja az elmúlt években elindított kezdeményezését, miszerint különböző élelmiszereket, például a cég saját termékei közül a ketchupot, a majonézt, illetve a Nádudvaritól a májast, sőt szaloncukrot is úgymond „bepistáznak”.

„Az Erős Pista a legismertebb brandünk, amit jó értelemben igyekszünk kihasználni”

– indokolta a pikáns ízeket eredményező összeházasításokat a vezérigazgató. Egyben elárulta azt is, hogy a közeljövőben a Nádudvari debreceni kolbász is csatlakozik majd e termékek köréhez.

A Márka Üdítőgyártó gyártósora

A rally második állomását a Márka Üdítőgyártó Kft. felsőlajosi üzeménél alakították ki, ahol átadták a 2017-ben zöldmezős beruházás révén felépített gyár negyedik gépsorát (a korábbi három PET-palackos gépsor után ez egy alumíniumdobozos gyártósor). Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője kiemelte: a most átadott beruházással már éves szinten 290 millió palackot lesz képes termelni a cég. „Ezzel a fejlesztéssel egy új lehetőség nyílt meg előttünk, az alumíniumdobozos termék nagyon jól logisztikázható árucikk, így jelentősen lehet bővíteni az exportpiacainkat” – tette hozzá. Az ügyvezető azt is elárulta, hogy már tervben van a cég ötödik – tetradobozos termékek gyártására vonatkozó –, közel 5 milliárd forintos beruházása is. „Remélhetőleg 2026-ban adhatjuk át ezt a fejlesztést, aminek köszönhetően gyümölcslével és növényi alapú termékekkel szeretnénk megjelenni a piacon” – mondta a cégvezető.

Bács-Kiskun megyét elhagyva Csongrád-Csanádba hajtott át a rally mezőnye, ugyanis a harmadik állomásként a fábiánsebestyéni Coop Szuper üzlet fogadta a versenyzőket. A két megyében (Csongrád-Csanád, Bács-Kiskun) 27 településen 35 boltot működtető Hunor Coop Zrt. felújított üzletét két éve adták át. Mészáros Zoltán, a Hunor-Coop Zrt. vezérigazgatója elmondta: az új üzlet egy korábbi kis bolt teljes átalakításával jött létre, az eladótér kétszeresére-háromszorosára bővült, illetve napelemek kerültek a megújult üzlet tetejére. A beruházás során igénybe vették a Magyar Falu Program által a 2000 főnél kisebb településeken működő üzletek számára biztosított lehetőségeket, így a fejlesztés 63 millió forint állami támogatást kapott, míg a Hunor Coop további 310 millió forintot fordított a beruházásra.

A Nádudvari Élelmiszer Kft. sajtótájékoztatója – Nagy Ádám bemutatja a tejüzemet

Az első napot a Nagisz-csoporthoz tartozó – tejtermékek, húskészítmények és mirelit termékek gyártásával foglalkozó – Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemének meglátogatásával zárta a Coop Rally. A Hajdú-Bihar megyei Nádudvaron található gyárral kapcsolatban Nagy Ádám, a vállalat ügyvezető igazgatója kiemelte: „Ebben az üzemben készülnek azok a joghurtok, amelyekkel beléptünk az importtermékek által uralt joghurtpiacra, hiszen kevesen tudják, de Magyarországon a joghurtok 75%-a importból származik. Mi ebben a 25%-ban szeretnénk egyre meghatározóbb szerepet betölteni és növelni ennek a hazai terméknek az arányát a piacon” – hangsúlyozta a cégvezető. Nagy Ádám beszámolt arról is, hogy idén egy hűtőházat vásároltak, hogy ki tudják elégíteni a tejtermékek hűtési igényét.

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR-cikkről itt olvashat: (link)